Anonym bruker Skrevet 16. august 2007 #1 Skrevet 16. august 2007 Broren min og kona hans har en 15-åring som får alkohol hjemme, før han drar på "privatfest". Vet ikke om jeg er hysterisk, men jeg synes for det første at han er for ung til å drikke, og for det andre at det er helt usmakelig at han får alkohol av foreldrene. De sier at hvis de gir han 6 øl, så VET de at han bare drikker de 6 ølene, og på den måten vet de hva han får i seg.... Han får også "streng" beskjed om at alt han foretar seg i fylla er hans eget ansvar, og at de forventer at han skal oppføre seg og ikke havne i trøbbel siden de viser han en slik tillit ved å gi han alkohol! Blir så sint over at ellers oppegående mennesker kan være så dumme! Hvordan i faen skal en dritings guttunge ha full kontroll over hva han gjør? Og så tro at å gi han alkohol er en tillitsærklæring? Hva mener dere kloke hoder, overreagerer jeg?
Anonym bruker Skrevet 16. august 2007 #2 Skrevet 16. august 2007 det er den dummeste påstanden ever-da vet vi at han bare drikker det...Dem virker ikke særlig oppegående da!!Du overreagerer ikke!Det er en grunn til at det er aldersgrense på å kjøpe/drikke alkohol.Og det er faktisk straffbart å kjøpe alkohol til mindreårige!!
prekæs Skrevet 16. august 2007 #3 Skrevet 16. august 2007 Idioti... Gir man et barn alkohol og ettepå sier det er hans ansvar å holde seg i skinnet er man dum i hue. Jeg har vært der, og vet at gutten min tok alkohol, men han var, som de fleste redd for at jeg skulle oppdage det. Tror han av den grunn skjerpet inntaket. Hadde han fått lov, hadde han heller ikke hatt noen brems. Tenk om han fryser i hjel i en snåfonn, og foreldrene vet at de bidro til at han sovnet inn.
Libido- Skrevet 16. august 2007 #6 Skrevet 16. august 2007 Av egen erfaring drakk vi mer "skvip og dritt" når våre foreldre ikke kjøpte alkohol til oss. Men da de begynte rundt 16 - 17 årsalderen, holdt det som regel med det. Da gadd vi ikke snu verden på hodet for å få tak i noe billig hjemmebrent etc. Så det kommer vel litt an på helheten..
*bolla pinnsvin* Skrevet 16. august 2007 #7 Skrevet 16. august 2007 Det er vel ganske ettertrykkelig bevist at de fleste drikker det de har med seg hjemmefra, pluss det de klarer å karre til seg selv. Dessuten, bare tenk hvis det skulle skje noe og man faktisk er den som har sendt med ungen sin alkohol! Det er relativt pinlig å forklare for politi og ambulansepersonell, skulle jeg tro...
KariMari Skrevet 16. august 2007 #8 Skrevet 16. august 2007 Fra egen fjortiserfaring på 80-tallet, så vet jeg at vi drakk det meste vi fikk tak i! Bare det inneholdt alkohol:-D Så den påstanden at "vi sender med en 6-pk, slik at vi vet hva han drikker" holder ikke stikk. Kommer ikke til å kjøpe alkohol til mine barn når den tiden kommer:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå