Hame ble født Skrevet 16. august 2007 #1 Skrevet 16. august 2007 Hei før 2 mån siden familien vår ble smitte av lus før første gang. vi fikk behanlding for dette og alt som heter klære,sengetøy, håndklar ble vasket på 60 C hver gang vi gjena behalndlig. Lusene ble borte. I dag jeg sjekket håret til jenta min ( 13 mån) fant jeg 2 luse egg. og hår min kun et egg. Må jeg bruke behandling ?skal jeg vaska alt tøy ?? hjelp jeg sliter med å tenke på dette =( jeg er velig lei! _ =( hjelpppppppppppp
Libido- Skrevet 16. august 2007 #2 Skrevet 16. august 2007 Vel å vaske alt sengtøy etc er bare tull. Det er noe man gjore i gamle dager. Det kan jo være gamle egg som er døde, gre de ut og se an.
camomilla_80 Skrevet 16. august 2007 #3 Skrevet 16. august 2007 JA!!!!!! det skal og må du, uansett hvor slitsomt det!
camomilla_80 Skrevet 16. august 2007 #4 Skrevet 16. august 2007 på apoteket fikk jeg til svar at en ikke er kvitt lusa før alle eggene er borte.. og vi sleit lenge!
snirkeline Skrevet 16. august 2007 #5 Skrevet 16. august 2007 Datteren min fikk lus i fjor sommer,det var utrolig mange på skolen som hadde det.Vi tok en lusekur i håret hennes,og samme dag vasket jeg alt av sengetøy.Bamser og annet hun hadde i sengen la jeg i fryseren og lot det ligge der i over et døgn. Skiftet på sengen hennes hver eneste dag,og vi gredde igjennom håret med lusekam hver eneste kveld.Også lenge etter at lusene var borte. Etter 7 dager skal det tas en ny lusekur,og da fant jeg faktisk to levende lus som hadde overlevd første kur. Mulig jeg var litt overhysterisk,men syns nå det var bedre jeg.La også et håndkle i sofaen der hun satt med hodet(Har flere barn som gjerne satt seg der innimellom)
Anonym bruker Skrevet 16. august 2007 #6 Skrevet 16. august 2007 Kuren må gjentas etter et visst antall døgn (7?) fordi eggene overlever lusekuren, men lusene dør. Lusene som klekkes ut kan ikke legge nye egg før de er så og så gamle, så etter 7(?) dager tar du knekken på dem før de får lagt nye egg.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2007 #7 Skrevet 16. august 2007 Trenger ikke å vaske alt av tøy nei. Søk på nettet. Står mye om lus der. Gre håret med lusekam hver dag. Da vart vi kvitt det her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå