Gå til innhold

Er det nødvendigvis vann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller kan det rett og slett bare være fett, hehe... Er bare i uke 17, men merker nå allerede at jeg får så fort søkk i huden etter sokker og diverse andre ting som klemmer litt... Mener da at jeg ikke var sånn før jeg ble gravid? Synes det er tidlig med vann så jeg lurer på om det kan være noe annet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan like så godt være vann ja hehe :o)

jeg fikk tidlig vann i kroppen,så ikke umulig :o)

Skrevet

Søkk i huden etter sokker tyder på vann i kroppen, ja. Ikke uvanlig i uke 17, for nå har jo både blodvolumet og mengde plasmaproteiner økt, men kanskje litt tidligere enn de fleste. Sikkert lurt å følge litt med på utviklingen siden du har tendens til ødem allerede. Si ifra til lege/jordmor på kontroll! Dette er forsåvidt noe de selv skal spørre om, men bare hver sikker på at de komer med i journalen.

Skrevet

Jeg er i uke 18 og har allerede vann i kroppen.

Skikkelig søkke etter sokkestrikken. Legen har skrevet 1 på ødem på svangerskaps skjema. Dette er mitt tredje svangerskap, og i de to forrige her jeg vært oppe i 3 på ødem rund uke 33.

Ikke noe farlig i seg selv, men farlig kombinert med proteiner i urinen, og høyt blodtrykk.

Skrevet

Har å blitt større over leggene, passer ikke støveletter og får merker etter sokker. Å de klør!! Tror jeg nevnte det til jordmor i går, men urinen var grei og fortsatt lavt blodtrykk så ble ikke notert noe.

Skrevet

Huff.. Jeg hadde nemlig svangerskapsforgiftning i mitt forrige svangerskap, så jeg håper bare dette ikke betyr tendenser på nytt da..:-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...