Gå til innhold

Yoga for gravide - noen som har erfaringer med det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte litt på om jeg skulle melde meg på yogakurs for gravide, men er litt usikker på om det er verdt pengene.. Koster 1700 kr for 7 ganger a 1,5 time så det er jo endel penger.. Noen som kan anbefale eller evt. fraråde et slikt kurs?

Har aldri trent yoga før.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg tok et yogakurs for gravide i mitt forrige svangerskap, da jeg hadde antydnig til bekkenløysning. Hadde kjempegode resultater, og bekkenet ble mye bedre. Lærte også riktig måte å knipe med bekkenet, og fikk lære riktig pusteteknikk, som hjalp meg veldig ved fødselen. (brukte kun pusteteknikk, og klarte meg derfor uten bedøvelse).

Man får dessuten tøye, og bøye på en sikker måte, som motvirker mange svangerskapsrelaterte plager, som feks leggkramper.

Man lærer å slappe skikkelig av, og det er gøy :o)

Jeg anbefaler det virkelig. Det er dyrt, men du har mye igjen for det.

Lykke til.

Skrevet

Må bare slenge meg på denne anbefalingen, yoga i svangerskapet har vært supert!

Skrevet

Har ikke gått på yoga for gravide men har gått vanlig yoga, og ser veldig hvordan dette kan være god hjelp for gravide med de plager vi får. det er veldig basert på abslapning, pusting og "snill trening". man sliter ikke ut muskler og ledd, eller gjør noen brå , skadelige bevegelser.

Pusteøvelsene er nok veldig effektive under fødsel, samt meditasjons/konsentrasjonsøvelsene. Øvelsene er også veldig fin for oss med svak rygg og dårlig bekken. Før jeg ble gravid gikk jeg til kiropraktor pga div leddsykdommer og feil i ryggen og hoftene. spurte han hvilken trening han syns jeg burde holde på med. da sa han til meg at det eneste jeg burde trene med var å gå tur, svømme og drive med yoga =)

kjempekjekt er det også!

Skrevet

Takk for svar, jenter! Tror jeg melder meg på yogakurs da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...