stinky-monkey Skrevet 16. august 2007 #1 Skrevet 16. august 2007 Dere som har barn i 4-5 års alder, når legger dere barna deres om kvelden? Og når sovner de som regel? Vi pleide å legge våre ca 7, helt til nå i sommer. Syns det er mange som har reagert på at vi legger dem altfor tidlig, så nå har vi utsatt tiden litt. Men før ble de lagt 7, sovnet ganske fort (men våknet da som oftest i halv syv, syv tiden). Nå legger vi de ca 8, men de sovner ikke før klokken er over 9, og våkner som oftest mellom 7 og 8. Jeg vurderer å vekke de tidligere, for å se om de sovner fortere om kvelden. For jeg syns det blir for seint om kvelden før de sovner.. Vil gjerne ha litt voksen tid uten unger. Liker ikke å legge meg så seint heller, for jeg er ikke noe morra menneske. Er ganske morra gretten :-) Minste snuppa på ca 16 mnd legges klokken 7, og våkner som regel ikke før mellom halv ni og ti om morningen :-)
stinky-monkey Skrevet 16. august 2007 Forfatter #2 Skrevet 16. august 2007 Er det ingen her inne nå som har barn i 4-5 års alder?
La Perla Skrevet 16. august 2007 #3 Skrevet 16. august 2007 Jeg har bare barn som er eldre og yngre, men synes nå 7 høres ut som en helt ok tid. Ikke tenk på hva andre mener - det er dere som kjenner deres egne barn best, og hvis de trenger mye søvn og sovner best til den tiden dere pleier å legge dem, synes jeg at dere bare skal fortsette med det.
stinky-monkey Skrevet 16. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 16. august 2007 Ja, du har rett, vi burde ikke bry oss om hva andre mener.. det er våre barn :-) Men ville bare vite om vi er skikkelig strenge, eller om det er mer vanlig å legge de så tidlig, enn det jeg har fått inntrykk av :-) Takk for svar :-)
Bøggly Skrevet 16. august 2007 #5 Skrevet 16. august 2007 Har flere vennepar som legger sine barn i 4 - 5 års alder ved 19-tida. Vi gjorde vel det selv også - iallefall da han var 4. Nå er han 6 år og legger seg kl 20. Dette pga at han begynte å stå opp kl 05, da han la seg kl 19. Nå sover han til mellom 6 og 7, men om han legger seg senere så sover han ikke lengre om morran for det. Tror de som reagerer på at du legger barna tidlig, kun er misunnelige. Alle synes vi vel at det er deilig med voksen-tid om kvelden!
arbeidsuhellet14.juli Skrevet 16. august 2007 #6 Skrevet 16. august 2007 Har en gutt på 4,5år. Han legger seg stort sett kl 19. Noen ganger har vi ikke sjans til å holde han våken lenger ennt il 18, men det gjør alikevel ingenting ettersom han sover til ca 10 uansett om han sovner 18 eller 19.
stinky-monkey Skrevet 16. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 16. august 2007 Okei, så da er det ikke bare vi som er "strenge" :-) Godt å høre at det er andre som liker å legge barna tidlig også :-) Takk for svar alle :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå