Gå til innhold

om aleneomsorg, her pga vil være anonym

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen her som har noen erfaring her?

Jeg har en datter på to år, barnefar er periodevis rusmisbruker av hardere soffer som piller o.l, og daglig hasj røyker.

han har sprukket gang på gang nå det siste året, aldri når datern vår har vært der men for meg har ikke det noe å si.

nå har alt vært bra par mnd tid, å han har vært kjempe flink med ungen. helt til nå i helgen, hvor han dro til en nær i familien min kjempe ruset, stjal også en bil i nabolaget.

for meg er det nok nå. fikk bl.a besøksforbud for han i går hos politiet.

venter på tlf fra en advokat som skal ta saken min, for advokaten hans ringer hele tiden. han mener jeg ikke har rett til å holde henne unna faren hennes før evt rettsak.(noen jeg uansett an nå ed besøksforbud)

Men noen her som har fått fulle omsorgen, hvor far ikke har rett til å ha barnet i det hele tatt? hva skulle til? å hvordan gikk dette frem?

Jeg gidder ikke bruke henne i forsøk mere om han klarer det denne gangen eller ikke. Hun begyner å bli større å vil snart skjønne ting hun ike burde.

Advokaten hans mener jeg ikke kan nekte han samvær så lenge han ikke ruser seg når hun er der.

men jeg sa det at jeg tar ikke sjangsen på å få tlf fra sykehuse om at hun f.eks har funnet og spist noe narkotika som han kansje kan ha mistet i ruset tilstand.

hjelp------fortvila

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min eldste sønn har en "far" han aldri har møtt pga psykisk ustabil.

Han er 13 år nå og da jeg fødte han var det andre regler og man fikk ikke automatisk noe rett som far uten å sende inn papirer, selvfølgelig gjorde jeg ikke det.

Han har prøvd med advokat en gang, jeg var da med min sønn på et møte med sin "far" som 4 åring noen ganger for å gi han den ene sjansen.

Som jeg tenkte dreit han på draget og han har ikke vært i livet til min sønn siden.

Jeg vet du kan få omsorgen for et barn fult ved å gå til advokat, gjennom retten og få han uegnet......Altså det står i loven at det skal bevis til som tilsier at far da ikke på noe som helst måte er egnet til å ha noe rettigheter.

Om hans missbruk er nok vet jeg ikke,men prat med advokaten din og hør.

Jeg krevde blodprøver pga div stoffer, han nektet, derme nektet jeg.

Å be om blodprøver,tisseprøver er noe han burde gjøre for å vise til retten at han gjerne vil prøve.

Jeg ville ABSOLUTT ha byttet advokat!

Skrevet

har så vidt fått pratet med min advokat, det er hans advokat som mener ditt og datt.. dette har foregått periodevis, så jeg har ikke gjort anet enn å tilgi å gitt ny sjangse men nå er det nok!!! Dra opp til familien til dattern sin stjele en bil å kjøre rundt ruse(han ble tatt for det)

Innenfor dette komer politi razziar, penge skylding i et miljø som ikke trygt, fare for å rote bort dop osv så det hjelper ikke om han er rusfri akkurat når hun er der fordi alt annet rundt det livet kan alikevel påvirke henne

HI

Skrevet

Jeg ville rett og slett snakket med advokat og bedt adv innhente de opplysningene. Gått for å avskrive hans rettigheter eller evt barnevernet tilstedet ved sammvær pga fare for barnet. Du kan kreve at noen andre er tilstedet når han er utilregnelig.

Krev prøver osv.

Ikkeg i deg, ei venninne av meg hadde en slik far i livet sitt. Pluttselig kom han full, kidnappet barnet og knakk 4 fingre på mor.

Bedre før en for sent. Folk tenker ikke med dop i systemet.

Lykke til

Skrevet

takk for det, nytter ikke å spekulere noe mere. skal i møte med advokaten min på fredag, så i nytt politi avhør på mandag ang noen gamle voldsepisoder mot meg..

Skrevet

Du gjør det rette for barnet. Ønsker barnet noe mer kontakt når det blir eldre, er jo muligheten åpen. Din x kan også begynne å få orden på livet sitt hvis han virkelig ønsker dette å bevise for deg at han kan.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...