Gå til innhold

Spm ang opparbeiding av sv.skaps penger....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært inne på NAV sine sider, men ble ikke helt klok på hvordan dette er...

Er det "tak" på hvor mye penger man kan tjene opp til svanger skaps-penger? Hvordan regnes disse ut? -altså, hvor mye er det lønnt å jobbe?

Pr i dag går jeg kun som vikar, venter på å få et vikariat som sykepleier. Hvis jeg ikke får det, og bare må ta ekstra-vakter, lønner det seg å sykmld seg da? Hvordan vil da sykepengene bli regnet ut?

Mange spm her, men man blir litt gal i hodet av å gå å tenke på dette.....

Noen som sitter inne med god info her? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får kun fødselspenger for det du tjener opp til 6G, som for tiden er ca 400.000. Noen steder kan man ha spesiell avtale med arbeidsgiver om at man også får dekket det man tjener utover 6G, men det har du ikke krav på i utgangspunktet.

Sykepenger blir regnet ut på grunnlag av det du tjener, også her med et tak på 6G. Er du syk da?

Håper dette hjalp litt iaf.

Skrevet

Takk for svar :). Nei formen er relativt grei den, men jeg har hørt at det i steden for å gå ledig el ha lite jobb, så lønner det seg å sykmld seg, hvis man har tjent godt tidligere.....

Skrevet

hadde jeg vært deg hadde jeg prøvd å jobbe så mye som mulig for å tjene opp bra med penger..jo mer du tjener jo mer får du seinere så jeg jobber konstant syntes jeg, men trøster meg med at jeg får veldig mye ut av det når permisjonen begynner...og bedre løsning en sykmelding på falske premisser...vikarbyrå å lignende kan du jo prøve...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...