Gå til innhold

Huff,jeg er så bekymret for sønnen min....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har adferdsproblemer deluxe.

Vi har hatt noen møter med bup,men så fant de ut at vi skulle ta en pause,siden han var inne i en god periode.

Denne perioden gikk fort over.

Jeg ringte og ringte til bup for å få han inn igjen,men det eneste jeg kunne gjøre for å få time fort,var å gå via fastlegen med ny henvisning.

Så ingen annen utvei enn å "misbruke" legen,og fikk ny.

Da må de behandle det som ø-hjelp (iflg kontordama på bup)

To dager senere ringte saksbeh vår.: "Den henvisningen registrerer jeg ikke" Øh....??

De har funnet ut at han har mange tegn på adhd,pluss at han har autistiske trekk.

De mente at det ville være en belastning for han å få en diagnose i så ung alder. (forstå det den som kan..)Han er 6 år.

De siste mnd har han hatt noen vanvittige raseriutbrudd.Det kan være over at glidelåsen i jakken sitter fast,han dulta borti døra osv.

Altså bare banale ting.

Et annet stort problem er samspillet med andre barn.Han er direkte ondskapsfull mot dem,og dermed blir de redde for han.

Nå vet jeg ikke hva vi skal gjøre.

Ingen hjelp å få.

Måtte bare lufte litt....

Takk til de som gidda å lese..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns dette høres veldig rart ut. Siden han er 6 år så regner jeg med at han gikk i barnehage?

Burde ikke barnehagen ha satt i gang noe?

Har selv ei som har fått diagnosen nå. det har vært en laaaaaaaaaang kamp møter og styr. Ikke vært lett siden jeg selv har slitt psykisk.

Vi har hatt møter i barnehagen med og uten skole,bup osv møter bup med og uten barnehagen +++++ masse annet.

Hun startet i en barnehage bupa sin egen liksom 3 dager i uken i 6 uker for at de skal kunne se helheten på de. Så var barnehagen der innimellom og så var de fra bupa i barnehagen. Alt for å se åssen hun var i situasjoner osv.

Syns din sak høres enkel ut. Har de adhd så kan de ikke skru av og på , men klart de har vel perioder de som alle andre.

Nå er det medisin utprøving som står for tur hos oss, og når hun starter på skolen nå så får hun hjelpeperson ved sin side. Så hverdagen hennes skal bli mye bedre. Ting blir tatt tak i før det skjer...+ vi skal på bup for å lære å samspill med henne.

det er en utrolig lang kamp å ta.

Så stå på ditt det er det beste for ungen, uansett hvor misslykket du kan føle deg når diagnosen kommer.

Føler selv at jeg også kan ha et snev av dette, men har ikke orket mere enn tanken på å starte på meg, det er lang kamp som sagt.

Lykke til uansett.

Skrevet

Ta kontakt med BUP på nytt, i form av en skriftlig henvendelse. Beskriv hva som har skjedd, hvilke beskjeder dere har fått og be om at de tar ham inn igjen til ny vurdering. Det høres veldig rart ut at de ikke vil gi ham en diagnose fordi han er så ung, det er mange som får diagnoser i tiden rundt skolestart. Med riktig diagnose kan han også få riktig hjelp.

Fordelen med skriftlige henvendelser er at de krever skriftlige svar og da er det lettere å klage etterpå.

Skrevet

Vi dro til legen for å få en ny henvisning.

Legen skrev denne,sendte den pr post,pr mail,pluss at han ringte dem.

Han sa til dem at det var misbruk av legers tid å måtte være nødt til å få en ny henvisning,siden vi allerede var i systemet.

To dager etter dette,ringte saksbehandleren vår fra bup,pratet litt,og sa at hun ikke registrerte denne henvisningen.

På den måten fikk vi heller ingen ny time.

Vi har fått tilbud om et PMT-O kurs som skulle starte i august,men har ikke hørt noe enda.Saksbehandleren vår mente at det var nok i denne omgang.

Jeg vet at bup har ressursmangel.Bare her i byen har de ni stillinger,mens de trenger 13.

Det er imidlertid blodig urettferdig at vi derfor blir satt bakerst i køen,sånn at de kan ta inn nye.

Det de har funnet ut,er at han har mange tegn på adhd,men også autistiske trekk.De skulle ordne time til huslegen deres for eventuell medisinering,men ved siste møte så hadde de bestemt seg for at vi skulle ta en pause pga hans fine periode.

Dermed var det ut med oss,og inn med noen nye.

Åh,som jeg angrer på at jeg gikk med på den pausen!

Nå kommer vi jo ikke inn igjen.

Håper inderlig at dette ikke er vanlig praksis hos bup,for dette unner jeg ingen.

Skrevet

Bruk PPT, vil tro dem handler litt annerledes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...