Gå til innhold

Nedtelling og husarbeid!? Noen med flinke menn, (partnere)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Bare lurer: Før var jeg som en virvelvind når det gjaldt husarbeid. Masse energi og ting som ble gjort.. I dag så jeg rundt meg og så at noe hadde skjedd. Merker ikke så veldig mye engasjement fra far i hus ennå, men jeg merker at jeg kommer til å trenge mer hjelp fremover. Vurderer å sette bort vaskingen, men jeg orker ikke ha en fremmed i hus nå før fødsel.. Noen med flinke menn her? Jeg skulle rett og slett hatt litt mer hjelp fra sambo her hjemme, men jeg tror ikke det kommer automatis. Skal ta dette opp med ham, ønsker bare å høre om noen av dere skulle sett at far med litt mer automatikk tok litt over! :0)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må bare anbefale vaskehjelp - har det hver 14. dag og hadde blitt gal uten. Jeg avskyr husarbeid (bortsett fra matlaging) og da er det greit å la noen andre vaske. Må jo såklart dra over innimellom selv, men det er godt å vite at det blir tatt skikkelig hver 14.dag. Syntes det var litt spesielt med fremmede i huset (vi bruker byrå) til å begynne med, men det går seg til. Synes faktisk det er bedre at fremmede vasker enn om svigermor skulle ha trått til og hjulpet til.

Min kjære er superflink i huset, vi har ikke støv på hjernen noen av oss og det flyter litt innimellom. Det er nok heller han som maser på meg enn omvendt hos oss ja.

Det eneste rådet jeg har er å gi masse ros når han gjør noe, og aldri kritisere måten han gjør ting på når han gjør noe. Bite i seg at han vasker tøyet "feil" eller ikke er såååååå nøye med vask av doen.... Får han alltid kritikk så gidder han ikke gjøre noe. Det har jeg vært veldig opptatt av når det gjelder stell av barn også, aldri kritisere at bleia er litt skeiv eller at hun har på klær som overhodet ikke matcher, eller bruker sandaler en dag det regner.... Det går seg til - han skjønner selv hva som er lurt og ikke lurt....

Skrevet

Mannen min er fantastisk!

Han gjør alt av husarbeidet (og da mener jeg ALT!), og det har han gjort hele svangerskapet. Han gjør mer enn meg til vanlig også, men nå er han virkelig helt enestående. Jeg har kraftig bekkenlåsning (fra uke 6)...og han har ikke klaget en eneste gang!

Jeg holder på å arrangere en kjempefest for han - det syns jeg virkelig han fortjener:) Han blir nemlig 30 rett rundt terminen, og tror ikke det blir noe feiring før etter jul en gang. Gleder meg virkelig til å se uttrykket hans når det går opp for han at han har blitt lurt!

Skrevet

Må bare si at jeg er helt enig med @nemor over her!!!!

Ikke kritiser - prøv alltid å se det positive i alt!

Skrevet

Jeg er ennå virvelvind når det kommer til ting som må gjøres her i huset. Det er ikke fordi jeg har krefter til det, men det er fordi at hvis ikke jeg tar det blir det som regel ikke gjort.

Sambo er ikke særlig behjelpelig ennå, selv om han prøver å påstå at han gjør det og det for meg (har ikke sett det skjedd, men okay).

Tar det opp med han annenhver dag vil jeg tro, men det blir ikke noe bedring.

dessverre...

Jeg jobber ennå og har 40 dager igjen til termin, så litt hjelp hadde vært flott :)

Skrevet

Vaskehjelp er tingen.

Vi har hadde det fra før av også vel og merke.

Ingen av oss er noe spes glade i å vaske og vi har jobbet mye så har ønsket å bruke tiden på hverandre når vi har fri.

Blir i hvertfall en ting mindre og krangle om..:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...