Gå til innhold

Symptomer - igjen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Beklager at jeg bare må spørre om dette, dere er sikkert alle dritlei tåpelige spørsmål om symptomer. Men så er jeg så nervøs likevel...

Kan dere se om noen har hatt det som meg? Er 13+0 i dag.

Har hatt veldig sterke symptomer, som dabbet av rundt uke 10-12. Det som har holdt seg hele tiden er likevel de ømme, tunge puppene. Gikk fra c-cup til dd-cup nokså tidlig, og slik har de holdt seg.

Men for to dager siden begynte jeg å verke på "toppen" av livmor, en slags stikkende mens-smerte som strekker seg til ryggen. I tillegg har puppene ramla sammen, er nesten ikke ømme lenger, og de har blitt mindre.

Er livredd for ny MA (har hatt 2), samtidig som jeg håper jeg bare er hysterisk.. Bør jeg gå til lege, eller er dette helt normalt?

Kan noen fortelle om seg selv og lignende? Jeg er så flau over å spørre at jeg må signere anonymt, beklager det!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Hadde jeg vært deg hadde jeg ringt og spurt om å fått UL. Ikke at jeg umiddelbart tror det er noe galt, men det roer nok deg å se at alt står bra til. Hvis du har hatt 2 MA tidligere får du time til UL. Hvis ikke legen vil henvise deg, er det bare å ringe til sykehuset selv.

Lykke til...

Hilsen meg som er på besøk fra 1 trimester, men har 5 aborter bak meg...

Skrevet

Det er veldig vanskelig å svare på slike spørsmål, fordi vi er så forskjellige alle sammen...-men jeg kan jo snakke for meg selv! Jeg var trøtt og kvalm, samtidig som at puppene vokste en størrelse eller to, frem til uke 14, og etter det (er nå i uke 15+4) har de aller fleste symptomer forduftet.

Verkingen du kjenner kan være kynnere, eller det kan være livmoren som strekker og utvider seg, det trenger på ingen måte bety at noe er galt! Kan du kjenne livmora di enda? Hvis du kan det (hvis du er førstegangs er det ikke sikkert du kjenner det enda), så er det i hvert fall en grei måte å "følge litt med", fordi den vil gradvis vokse seg nærmere navelen! Hvis du er veldig bekymret allikevel, så ring legen din, det er derfor de er der! Ikke går rundt å vær bekymret uten å gjøre noe med det! :)

Skrevet

Takk for svar!

Jeg kan kjenne livmor, ja. Den har vokst den siste uken. Kjenner den et stykke nedenfor navlen. Jeg er ikke førstegangs, men det er veldig mange år siden sist... =) Tenkte du at jeg kan måle den for å følge med om den vokser?

Jeg var på ul mandag, da var jeg 12+4 og alt var ok. Føler meg hysterisk som kanskje ringer dem igjen... Men dere har nok rett, jeg får enten vente og se, eller ringe sykehuset...

Svarene deres hjalp iallefall!

8-)

Skrevet

Du trenger ikke nødvendigvis måle den, men du kjenner i hvert fall at den er der, og det er jo en trygghet i seg selv! Den vil ganske fort frem til 19 - 20 uker vokse seg opp til navelen, så da kjenner du i hvert fall utviklingen selv! Du skal ikke føle deg hysterisk fordi du har vært på ul og alt var bra; hvis du er bekymret så ringer du, så kanskje du får en hastetime slik at du får høre hjertelyden, og så kan du slappe av! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...