Gå til innhold

Huff,jeg er så bekymret for sønnen min...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har adferdsproblemer deluxe.

Vi har hatt noen møter med bup,men så fant de ut at vi skulle ta en pause,siden han var inne i en god periode.

Denne perioden gikk fort over.

Jeg ringte og ringte til bup for å få han inn igjen,men det eneste jeg kunne gjøre for å få time fort,var å gå via fastlegen med ny henvisning.

Så ingen annen utvei enn å "misbruke" legen,og fikk ny.

Da må de behandle det som ø-hjelp (iflg kontordama på bup)

To dager senere ringte saksbeh vår.: "Den henvisningen registrerer jeg ikke" Øh....??

De har funnet ut at han har mange tegn på adhd,pluss at han har autistiske trekk.

De mente at det ville være en belastning for han å få en diagnose i så ung alder. (forstå det den som kan..)Han er 6 år.

De siste mnd har han hatt noen vanvittige raseriutbrudd.Det kan være over at glidelåsen i jakken sitter fast,han dulta borti døra osv.

Altså bare banale ting.

Et annet stort problem er samspillet med andre barn.Han er direkte ondskapsfull mot dem,og dermed blir de redde for han.

Nå vet jeg ikke hva vi skal gjøre.

Ingen hjelp å få.

Måtte bare lufte litt....

Takk til de som gidda å lese..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff stakkars... Hva gjør man. Føler m dere

Skrevet

uff, dette hørtes trist ut for dere. jeg kan dessverre ingenting om dette, men jeg håper det ordner seg for dere :)

bare luft i vei du :)

Skrevet

Hæ? Mener de at han ikke får komme inn til behndling og mulig diagnostisering pga det kan være belastende i så ung alder??? Det må jeg si er det minst fornuftige jeg har lest her på lenge. Gutten må da for svarte få hjelp for å fungere, diagnose eller ei!

Nei stå på krava, ikke gi deg, så klart han har krav på å få hjelp, og det har sannelig du og!

Skrevet

Siden du skriver at han er 6 år, går jeg ut fra at han er skolestarter i år.

Da vil jeg anbefale deg å henvise til PPT i kommunen, enten i samråd med skolen eller på egenhånd.

PPT kan hjelpe både i forhold til tilrettelegging på skolen, men også med videre utredningsarbeid i forhold til å få en evt diagnose.

Denne bekymringen skal du ikke være nødt til å være alene med! Bruk hjelpeapparatet for alt det er verdt.

Skrevet

En ting er å ha krav på noe,men det er noe helt annet å få det....

Sånn er det innen psykiatrien idag.Vi har svart på hvitt at vi har krav på hjelp til han,men får det ikke.

Men den dagen han blir kriminell,da kanskje..?

Skrevet

Huff dette må være en vanskelig situasjon å være i, både for dere som foreldre og for gutten deres! Jeg synest det er helt merkelig at de ikke vil sette en diagnose fordi det angivelig vil være belastende for ham i ung alder?? Jeg vil nå mene at det må være mer belastende, både fysisk og psykisk, med jevnlige raseriutbrudd, ingen å leke med (pga ondskapsfullhet som du skriver selv da) osv.. DET må være mye verre for en seksåring! Tenk så mye bedre hvis de heller kunne gjort noe for å hjelpe ham.. Nei, dette er Helse Norge i et nøtteskall!! Fatter ikke at de ikke kan gjøre noe jeg altså :( Håper det ordner seg for dere!

Skrevet

nnei, det der gaar ikke . De kan jo ikke nekte aa hjelpe dere !!!

Dere maa ikke gi dere, dere maa klage !!

Kjipt naar det blir slik altsaa.Man har faktisk evnen til aa se at ens eget barn sliter og trenger hjelp og saa blir man avvist. Det gaar jo bare ikke an.

Det er jo utrolig faelt gjort mot den stkkars lille gutten din som faktisk trenger denne hjelpen,og som ville faatt det mye bedre da. Diagnose eller ikke, er jo helt uintressant det. Poenget er hva som blir gjort for aa hjelpe. Skjoenner ikke hva de tenker paa.....

Dessuten saa kan de vel ikke avvise en leges diagnose paa den maaten der ???

Skrevet

Skjønner godt at du er bekymret ja! Er en gutt i klassen til datteren min som har store problemer med raserianfall, uro og kjeftbruk. Moren hans har fått samme svar som dere. Hun skiftet bup. De brukte den i nabokommunen, men fikk ikke hjelp. Nå har de skiftet til en bup i en annen nabokommune. Det har hjulpet, og hun føler at de nå blir tatt mye mere alvorlig. Kanskje dere kan gjøre det samme?

Vet også at hun snakket om å gå til sak hvis ikke de ble tatt alvorlig og fikk hjelp.

Ønsker dere lykke til iallefall!!!

Skrevet

Jeg tror nærmeste bup (utenom den vi er på) ligger ca 10 mil herfra.

Det virker som om vi er satt bakerst i køen igjen,bare pga den fine perioden hans.

Jeg trodde ikke at de hadde lov å la være å registrere en rehenvisning,men de kan vel det?

Det er beintøft å være mamma til et sånt barn.Du vet aldri når hva som skjer,ingen forvarsler.

Har heller aldri avlastning,så vi må stå på hele tiden selv.

Prøver så godt vi kan,men feiler gang på gang.

Skrevet

Dersom du er i nærheten av Oslo ville jeg anbefalt deg å prøve å kontakte Nic Waals instituttet, der har de god greie på slike adferdsproblemer og er flinke på løsningsavklaring i forhold til ADHD og raserianfall..

Ring og forhør deg om hvordan du kan gå frem..

Skrevet

Kan ikke skjønne at de virkelig mener det er belastende å få en tidlig diagnose. Stå på krava dine og det du mener er rett jente !

Trodde faktisk det var ganske så viktig at et barn fikk en tidlig diagnose , slik at rette tiltak kan settes inn fortest mulig.Ikke en diagnose for enhver pris , men en riktig diagnose.Det er så mye medisinering og feilmedisinering av barn , så om de mener det må gjøres , så krev å få vite alle foreler OG ulemper med de. Det er endel uheldige virkninger med endel av dem... Etter det jeg skjønner er han skolegutt , og da er det viktig å få søkt om all hjelp han kan få.

Skoletiden kan bli vanskelig nok , selv med all hjelp.

Skrevet

Takk for tips,men vi bor i Nord-Norge.

Så på nettsiden til det instituttet at de hadde bare for barn i og rundt Oslo,så da er vi like langt.

Skrevet

Sover han godt om natten? Snorker han?

Får han omega-3-tilskudd?

Skrevet

Huff,hva med aa kontakte avisen... Helsetilbud generelt er for daarlig i nord.

Og du kan jo ikke akkurat sitte og vente paa at de tar seg tid til deg.

Antar du er Den lille Trille som er fra samme plass som jeg bodde :)

men foerst maa du nok levere inn en formell klage....

Skrevet

Når han endelig sovner,så sover han godt.

Men han sov ikke en hel natt de to første årene.Prøvde Vallergan to ganger,uten hell.

Om morran er han bortimot i koma..Veldig vanskelig å vekke,men så snart han er oppe,så går det greit.

Han snorker ikke.Fjernet mandlene for 2,5 år siden.

Har begynt med Eye-Q for to uker siden,men den har en antatt virkning etter 12 uker.Han får nå 6 tabl daglig,og etter 12 uker skal han ned til to.

Her prøver vi det som prøves kan.

Vil jo så gjerne at han skal finne roen,men gudene må vite hvordan..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...