Anonym bruker Skrevet 16. august 2007 #1 Skrevet 16. august 2007 Sønnen min på snart 20 mnd drikker fortsatt av flaske...han klarer å drikke av kopp men blir søl så lenge han ikke sitter ved bordet....han får tutekopp og, men griser en del med den og..... han skal kanskje begynne i barnehage og hva gjør vi med flaska da? Og han har ikke sovet i vogn mer enn 2-3 ganger siden han var rundt 7-8 mnd....og da må en gå laaaang tur.....hva gjør eg vist ungene må sove ute i vogn? Gruer meg sånn til å kanskje måtte sende han vekk.....blir helt dårlig og begynner å grine....syns han er så liten.....
SassyMom Skrevet 16. august 2007 #2 Skrevet 16. august 2007 Vel, han kan ha en tutekopp med hjemmefra stående i barnehagen. Ellers så blir han sikkert motivert av å se de andre barna drikke av vanlig kopp. Min sønn får sove i en reiseseng inne, han klarte ikke sove i vogna ute selv om de prøvde hardt. Bare gi beskjed!! Du betaler jo for plassen så...
Aga:-) Skrevet 16. august 2007 #3 Skrevet 16. august 2007 Jeg er sikker på at det er i orden for barnehagen at gutten deres drikker av flaske, det er det mange som gjør:) Etter hvert vil han sikkert av seg selv begynne med kopp eller glass, en naturlig utvikling når en sitter sammen med større barn som også gjør det. Dessuten skal jeg love deg at det ikke er et uvant fenomen med gris og søl i en barnehage. Dette med soving i barnehage er nok også mange som kjenner seg igjen i, og engster seg veldig før barnehagestart. Jeg har også gjort det, og stilt meg svært tvilende til hvorvidt de ansatte i barnehagen får barna mine til å sove. Stort sett går det helt knirkefritt! Etter noen dager er de kjørt inn i en rytme som for dem blir helt naturlig. Veslejenta mi begynte i barnehage forrige uke, og hun la seg pent ned i vogna og sove som en stein i to timer allerede første dagen:) Dette var til min store overraskelse fordi det har vært vanskelig for meg å få henne til å sove godt i vogna når den står stille. Det kan jo også være at gutten din kan sove inne? Mange barnehager har den muligheten. Skjønner at du gruer deg, det har vært vondt for meg de tre gangene jeg har vært gjenom dette. Men som jeg ser at jeg har skrevet: det er vondt for meg, og det har på ingen måte vært vondt for barna. De har kost seg masse, blitt stimulert, fått oppleve et fellesskap osv. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå