Gå til innhold

Skal de ikke sove bedre jo eldre de blir?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han sover dårligere og dårligere. Bare små halv timer på dagtid, og en liten økt på 4 timer på natta før han da også våkner mye oftere. han legger bra på seg, virker ikke som det er sult. Han er 2,5 mnd.

Hva vekker han? han kunne sove 2,5 t på dagtid og 5x4 timer på natta.

er de siste ukene han har blitt slik.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine to eldste sov dårligere og dårligere, spesielt om natten frm til de var ca 6-7 mnd. På det verste våknet de hver halvtime-time. På dagtid var det litt variabelt. Synes ikke det ble system i det og lenger soveøkter før de var over 7-8 mnd jeg, men da kom det seg veldig mye til gjengjeld. Min eldste sov ekstremt lite osm baby og på ham opplevde jeg faktisk at han sov mye mer da han var 2 år enn da han var 2 mnd... Ikke mye hjelp for deg dette da, men du er ikke alene i hvertfall. Mini på 2 mnd sover også sjeldent mer enn en havltime om gangen på dagtid.

Skrevet

Dagtid går greit for min del, bare jeg får det bedre om natta. virker som han ikke er våken engang når han griner. han blir heller ikke stille når vi tar han opp, virker helt "borte". når puppen kommer blir det knyst og han sovner kjapt.(men da må han ligge inntil meg med den i munnen..)

han tar smokk, men da går det 10 min så er det pån igjen.

Jeg klarer samsoving svært dårlig fordi han er så urolig i søvnen sin.

Storebror har alltid sovi bra om natta, så vi skal vel få oppleve det motsatte nå, sukk

Skrevet

Ja de er ulike. Her er det så langt omvendt (bank i bordet!). De to andre har sovet urolig og dårlig, mens mini stort sett sover ganske bra om natten, i hvertfall første økten, etter første økten kan han sove mer urolig, men ikke alltid. Mens de to andre så godt som aldri sov 4 timer eller mer i strekk (som oftest maks 2-3 timer), pleier mini å sove 5-7 timer i første økten, og har sovet helt opp i 8-9 timer også, og så 1-4 timer på resten av øktene. Er helt uvandt for meg, men deilig. Og jeg synes faktisk jeg fortjener det nå etter to som har sovet så urolig og dårlig! ;-)

Skrevet

Kan jeg spørre om hvor lenge de bare sov 2-3 timer i strekk? hvordan var de når de ble året feks? hender storebror også er våken på natta, men bare i 5 min og han sover videre til morgenen. slikt gjør meg ikke noe. men værre når de er våken utallige ganger.

Jeg er ikke noe særlig til mor når jeg bare sover 5 timer iløpet av natt. og jeg får heller ikke sovet på dagen, for han sover jo bare 1 time eller halvtime eller noe av gangen.rekker ikke sovne jeg da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...