Anonym bruker Skrevet 16. august 2007 #1 Skrevet 16. august 2007 jenta mi er 15 mnd og begynte i barnehage da hun var 1 år. Jeg jobber turnus og har da fri av og til i ukedagene. Jeg planlagte da å ha henne hjemme ilag med meg på disse dagene, så vi kunne kose oss sammen. Men hun vil IKKE være hjemme.......så snart hun har spist frokosten sin begynner sutringen. Ingenting jeg gjør er bra nok.... Hun henter skoene og jakken sin og setter seg på gulvet og vil at jeg skal kle på henne. Gjør jeg ikke det blir hun sint. Ute skal hun ikke leke, men hun skal i bilen!!! Og da regner jeg med at hun vil i barnehagen...,og når hun endelig har fått viljen sin og kommer i barnehagen , så vil hun ikke at jeg skal dra....åååååååååååå, jeg vil jo at vi skal kunne være hjemme og kose oss. Hun våkner 5.30 for tiden, og det gjør jo også at hun er småsutrete fra 7.30-tiden og over.............
Aga:-) Skrevet 16. august 2007 #2 Skrevet 16. august 2007 Ja, det er ikke alltid lett å vite hva en vil.. Tror mange kjenner sge igjen i dette dilemmaet, hvert fall gjør jeg det. Hun er jo ikke så stor ennå, og det viktige er kanskje at du ffortsetter å følge henne på samme måte som du gjør. Få personalet i barnehagen til å hjelpe deg i situasjonen rundt levering, aknskje går det an å lage en slags avtale om at de har en aktivitet klar til henne når dere kommer slik at hun blir loset inn i en hyggelig situasjon med en gang. Separasjon i barmehagen er vanskelig, både for voksne og for barn. Heldigvis er det jo sånn at dette går seg til etter hvert som tiden går, slik at du og snuppa di kan være hjemme og kose dere de dagene du har fri på dagen. Det kan kanskje være lurt å la henne gå i barnehagen hver dag frem til hun har fått det som en innarbeidet rytme. Når hun blir større er det jo lettere å forstå at noen dager kan hun være hjemme mens andre dager skal hun i barnehagen. Lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 16. august 2007 #3 Skrevet 16. august 2007 Dere har ikke en åpen barnehage der dere bor da? Kan jo ta henne med dit et par timer på fridagene..
Anonym bruker Skrevet 16. august 2007 #4 Skrevet 16. august 2007 Takk for fint svar Aga Du er alltid konstruktiv og koselig i svarene dine... Jo , har vel åpen barnehage her en plass vil jeg tro, men problemet er at hun allerede i 7-halv 8-tiden begynner å sutre og vil avgårde. Det synes jeg er litt i tidligste laget..., hadde jo vært koselig å bare få noen timer hjemme ilag før hun begynner å klage og vil ut. Så i morgest da kl var 9 var det bare å innse at heller ikke dette ble den dagen jeg hadde håpet på ;(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå