Gjest Skrevet 16. august 2007 #1 Skrevet 16. august 2007 jeg trenger tips på hvor jeg får kjøpt god madrass til babyen min og hva jeg bør tenke på når jeg skal kjøpe madrass og muligens andre ting til sengen? er litt usikker på om dette innegget passer inn her,men prøver likervel;o)
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 16. august 2007 #2 Skrevet 16. august 2007 Hva med Ikea? Jeg har tenkt å handle der.
AnneCath Skrevet 16. august 2007 #3 Skrevet 16. august 2007 Jeg har hele tiden brukt madrassen til Ikea, med overmadrassen over. Fungerer veldig fint.
Gjest Skrevet 16. august 2007 #4 Skrevet 16. august 2007 supert! vet dere hva mer jeg trenger enn madrass,laken,dyne med trekk? vi har sprinkel seng.. takk for svar:o)
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 16. august 2007 #5 Skrevet 16. august 2007 Madrassbeskytter er greit å ha, sånn vanntett, og en sprinkelbeskytter/sengekant er greit å ha, en liten pute kansje.
Gjest Skrevet 16. august 2007 #6 Skrevet 16. august 2007 Jeg har hørt at nyfødte ikke skal ha pute. Sengekant rundt sengen, dvs et stofff som er ca 20cm høyt rundt på innsiden av sprinklene, gjør visst at noen babyer sover bedre. Tror det føles lunere og tryggere. De er jo vant til å ligge ganske godt beskyttet inne i magene våre.
Vårenzia Skrevet 16. august 2007 #7 Skrevet 16. august 2007 Vi kjøpte svanemadrass til jenta vår og kommer nok til å kjøpe det til nr to også. KJempekjekt at man kan ta av lag og vaske dem om det skulle skje et uhell uten å måtte vaske hele madrassen men fortsatt bruke resten. Har også tro på å kjøpe en orntlig madrass til babyene så mye tid som de bruker i sengen de første årene!
enpå3ogenpå1 Skrevet 16. august 2007 #8 Skrevet 16. august 2007 jeg kommer også til å kjøpe på Ikea. Får ikke bestemt meg ang pute eller ikke. Men nå har jeg hørt om babyer som har klart å presse seg under den sprinkelbeskytteren og blitt kvalt. Hjelp???? Den festes jo ikke på så mange steder gjør den vel? Og det må jo være litt større babyer, for de aller minste ligger vel mer eller mindre stille eller???
CB-BabyBoy Skrevet 16. august 2007 #9 Skrevet 16. august 2007 Eneste som man burde tenke på om Ikea er at de har egne mål. Så da må du kjøpe alt der av laken etc. Litt kjipt, men tenkte bare det er greitt å si fra. Vi bomma nemlig på voksen sengetøy hehe
lullen snart 4trollunger :) Skrevet 16. august 2007 #10 Skrevet 16. august 2007 det er bare å dytte " beskytteren" litt under madrassen så holder den seg der. det kommer litt ann på hvor mye du vil bruke på madrass, men vi skal kjøpe en som heter DRYKID fibermadrass. den er dyr, men jeg syns at den er verdt det da den er flammehemmende ikke allergifremkallende ingen soppdannelse avtagbart trekk som kan vaskes i maskin DRYkid fibermadrass består av en kjerne i 100% polyesterfiber. Polyester trekker som kjent ikke fuktighet og gir dermed ingen soppdannelse og ubehagelige bakterier. Ved vask kan kjernen spyles og drypptørres. (i dusjen) DRYkid fibermadrass har avtagbart trekk som består av polyester/bomull, quiltet med tykk fiber som gir et godt og polstrende lag. Dette kan vaskes på 40ºC i vanlig vaskemaskin, sentrifugeres og tørker hurtig
enpå3ogenpå1 Skrevet 16. august 2007 #11 Skrevet 16. august 2007 Ikea skal ha standardmål nå. Hvor får man kjøpt den madrassen? Hørtes kjempebra ut!!!
elimor Skrevet 16. august 2007 #12 Skrevet 16. august 2007 Det er viktig å kjøpe en vaskbar overmadrass. Ikke så lett å rengjøre en vanlig madrass godt nok etter oppkast... Jeg har valgt å ikke bruke tisselaken til mine barn. Jeg har prøvd det selv for å unngå lukt av sur morsmelk i madrassen, og det var veldig svett og klamt å ligge på. Det gjelder alt av plast, selv om det står i reklamen at det puster. Jeg har derfor kjøpt overmadrasser i tovet ull fra Ullkorga (de som står bak Voksiposen). Dersom du impregnerer denne med lanolin, blir den helt vanntett, og i tillegg blir det ikke tisselukt da. Jeg har brukt vanlig laken oppå, selv om produsenten sier at det ikke er nødvendig. Dette kan bestilles fra ullkorga.no, ta en telefon hvis du skal ha noe annet enn standardmål. Jeg har bestilt dette i tre forskjellige størrelser etterhvert som barna har vokst ut av sengene sine, og bestandig fått veldig god service av damene der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå