Mona2 Skrevet 16. august 2007 #1 Skrevet 16. august 2007 Var på overtidskontroll igår, og det var en veldig fin opplevelse med proffesjonell behandling og koselig lege. Babyen har det superfint inni der:) Jeg hadde 4 cm åpning, full moden og veldig klar for fødsel, så jeg ble satt opp til å ta vannet på Fredag morgen. Hun trodde det skulle skje noe i løpet av kvelden/ natten igår, men riene gav seg etter en stund, så tror nok jeg trenger et lite push for at junior skal komme ut!!! Jeg er 11 dager på overtid, men nå gjør det ingenting lenger! Gleder meg bare til å hilse på junior!!!
LRMG Skrevet 16. august 2007 #2 Skrevet 16. august 2007 Heldiggris! Kan du fortelle litt mer om overtidskontrollen? Var du på fødeavdelingen allerede etter 11 dager? Hvilket sykehus? Jeg er 9 dager over nå, og skal til fastlegen senere i dag. Han sender meg videre til Ullevål, og jeg mistenker at det ikke blir før neste uke, og da er jeg 14 dager over... og så kan det jo gå en dag før de har tid, og så kan det gå enda noen dager før igangsettingen funker. Venninna mi fødte ikke før 18 dager over, og det er jo ikke så gøy...
Mona2 Skrevet 16. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 16. august 2007 Hei, Jeg var på kontroll i Fredrikstad. Tror de har en policy om overtidskontroll 9-11 dager etter termin. Ble først satt på CTG i 1/2 time. Da måtte jeg også trykke på en knapp når jeg kjente spark. Deretter kom jeg inn til legen og fikk ultralyd. Hun tok seg veldig god tid og målte hodet, sjekket fostervann, målte rundt magen, sjekket navlestreng etc. Deretter sjekket hun modning og åpning og strippet. Fikk harde tak med en gang etterpå. Tror jeg fikk igangsetting så raskt fordi hun mente jeg så og si var i fødsel. Hun sa hun nesten var fristet til å ta vannet der og da....Men det gjorde de ikke der, sa hun ( var på poliklinikken eller noe, samme sted som ordinær UL, var ikke på føden). Hadde tak og rier hele dagen, men det gav seg utover kvelden, så nå regner jeg med at vannet må tas før jeg får litt action her:) Var veldig lettet, for jeg hadde egentlig forberedt meg på å syte og mase om å få dato for igangsetting raskt, men heldigvis slapp jeg det. Tror det er lettere å få igangsetting når man er såpass moden og at vannet tas enn om man må igang med modningsgele etc. Mas litt på fastlegen din, de er ofte på ditt parti, så kanskje du får overtidskontroll kjapt! Lykke til, vet akkurat åssen du har det!!!!!
Anonym bruker Skrevet 16. august 2007 #4 Skrevet 16. august 2007 Lykke til. Jeg er selv 4 dager på overtid, så kan tenke meg du er lei nå!
Nicoline3 Skrevet 16. august 2007 #5 Skrevet 16. august 2007 Da kanskje vi sees på føden i helga...skal på overtidskontroll på fredrikstad i morgen, og når jeg ringte føden i dag, sa hun at de sikkert kom til å sette meg i gang med enten gel eller at de tar vannet... Kommer litt ann på modningen (har hatt 1 cm siden forrige fredag og proppen har gått) Uansett masse lykke til )
LRMG Skrevet 16. august 2007 #6 Skrevet 16. august 2007 Da er jeg tilbake fra legen. Fikk time til CTG og sparkeprøve kl 9 og så igangsettingskontroll kl 10 på tirsdag, nøyaktig 2 uker over termin. Men siden jeg hadde litt høyt blodtrykk, så fikk legen min mast seg til en kontroll der på lørdag. Mulig de bare tar blodtrykket, men håper jo i mitt stille sinn at de sjekker modning og kanskje kan strippe eller hjelpe til litt dersom det er modent. Hadde jo vært knall å slippe å bli igangsatt med drypp osv. Babyen ligger i allefall langt nede i bekkenet, og hadde puls på 130, så det er et tegn på at han er ferdig utviklet og ligger i utskytningsrampa!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå