Gå til innhold

trenger råd vedr nattesøvn...gjesp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lillegutt har sovet gjennom hele natta, kun avbrutt av 1-2 ammepauser hvor han har sovnet igjen momentant. Han er nå 3 mnd og de siste 5 nettene har han våknet ca 5-6 ganger pr natt og i tillegg brukt lang tid på å sovne igjen etterpå. Han ligger liksom og trykker og maser noe helt forferdelig. Så vi får jo ikke sove noen av oss. Huff, håper ikke det skal fortsette slik.

Noen andre som har hatt det slik?

Noen tips?

Han får kun morsmelk og jeg tror jeg har mer enn nok melk så han er ikke sulten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sikker på at melka er næringsrik??ei vennine av meg hadde masse melk,men det var berre "skumma melk"...ho måtte berre slutte å amma, for ungen var konstant sulten og la ikkje på seg..Dette kom etter 2-3 mnd hjå ho..Og har vore slik med alle 5 ungene...

Ta ein tur til legen, og få melka di testet...

Eller så kan det hende han berre trasser, og vil kose med mamma og pappa:)

Skrevet

Tulla her fikk det slik når hun var ca2 1/2- 3 mnd. Var oppe mellom 4-6 ganger pr. natt og hun måtte få mat 4 ganger av de... Ble sååå sliten . Dette pågikk i en mnd tid så da sa samboeren min at nå måtte vi gjøre noe. Vi startet i ferien med at faren gikk til henne når det ikke var tid for mat. Tror hun våknet så ofte kun for vane eller oppmerksomhet. Han ga smokk trøstet så gikk han ut. Hun sovna som regel utenom når hun skulle ha mat noe hun fikk 2 ganger pr natt. Hadde som regel at vi skulle prøve å tøye slik at det gikk 3 timer mellom måltid på natt. Dette funka bare bedre å bedre. Etter bare noen dager sov hun fra 2030 tiden til 0200 tiden fikk mat og sovnet. Våknet igjen som regel i 3-4 tia for smokk men sovnet fort. Våknet for mat igjen ca 5-6 tia.

Nå har vi så smått begynt med grøt og hun sover like godt og hun kan også sove enda lenger før hun må ha mat på natta. hun har også nå "hoppet" over smokkerunden flere netter.

Vi sover alle mye bedre og tulla er i strålende humør for tia. nok søvn til alle. hun er nå straks 4 1/2 mnd.

Skrevet

Slenger meg på her jeg også. Gutten min på snart 6 mnd har den siste måneden vært oppe 1 gang pr. natt. Dette er levelig syns jeg. Meeen nå har det virkelig startet..Nå skal han gjerne ha mat 3 ganger om natta. Syns dette er mye nå som han er så stor. HS mente også at han burde sove hele natta. Har prøvd å roe han med smokk og vann. Men det hjelper ikke. Han SKAL ha denne melka.

Trenger sårt noen tips.. Henger snart ikke sammen her.. Er konstant trøtt.

Skrevet

Jenta mi på 4,5 mnd har sovet hele natta igjennom uten mat fram til for 2 uker siden. Da skulle hun plutselig ha mat både 2 og 3 ganger iløpet av natta. Som oftest roer hun seg rakst etter måltidet, men ikke alltid. Kan ligge opptil 2 timer å bable for seg selv før hun sovner igjen. Slitsomt... Har prøvd med grøt om kvelden, men da blir hun bare enda mer urolig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...