Anonym bruker Skrevet 16. august 2007 #1 Skrevet 16. august 2007 Jeg er gravid, 14+4, og jeg får så lett vondt i beina. Jeg går til/fra jobb et par km +, men alltid med gode sko (Ecco, demping ol.). Og jeg har jo alltid gått mye og ofte. Beina "dovner" lett bort på jobb. Jobber på kontor og sitter derfor mye. De stikker og verker, som om jeg har gått en mil, eller shoppet en hel dag. Særlig ille er det på ettermiddagene, da verker jeg, ligger i senga en time. masserer de ol. Dette har vel med graviditeten å gjøre, eller? Jeg har vært gravid før, fikk da ikke vann i kroppen og la kun på meg 8 kg. Blodtrykket mitt var normalt på første kontroll. Er det noen som vet om dette er normalt, og hva det skyldes? Jeg er litt bekymret over å få slike "plager" allerede så tidlig i graviditeten. Og det er 10 uker til jeg skal på neste kontroll.
Serial mom Skrevet 16. august 2007 #2 Skrevet 16. august 2007 Det er flere som er plaget med hovne ben,kramper,urolige ben o.l når de går gravide,vil tro det er det du opplever også. Graviditeter kan skille seg veldig fra gang til gang,så du kan godt bli plaget med ting du ikke plagdes med sist gang,og motsatt. Prøv å gå litt rundt på kontoret,gjør litt bøy-og strekkøvelser ved pulten,f.eks tåhev og lette knebøy,så øker du blodsirkulasjonen litt. Kanskje du kan stille stolen din inn litt annerledes,så ikke kanten trykker på nervene bakpå lårene,osv osv. Gode sko er viktig,men man får et litt annet tyngdepunkt som gravid,samt at bekkenløsning(som du ikke trenger merke noe særlig til engang) gjør at stillinga i bekken og korsrygg blir litt annerledes,derfor kan du oppleve at sko som er gode ellers,ikke er like god for foten og ryggen mens du er gravid. Jeg får veldig vondt i isjasnerven og bekkenet av å bruke mine supergode joggesko nå,men før jeg ble gravid var de himmelske! Nå liker føttene mine aller best billige flip flopper til 120 kroner,he-he!
Lejonet Skrevet 16. august 2007 #3 Skrevet 16. august 2007 Jeg er 14 uker på vei og har og vondt i beina. Akkurat som gangsperre bak i lårene. Og kjenner det godt i bekken og rygg når jeg har gått litt. Har hatt kraftig bekkenløsning i et av mine tidligere svangerskap, så kjenner symptomene. Kjenner og litt kramper. det eneste som hjelper er å kjenne på kroppen og hvile når du trenger det. Ikke gå mye, kan du sykle eller kjøre? Lytt til kroppen oh hvil ved behov. Samtidig er min erfaring at øvelser for å trene bekkenmuskulaturen kan hjelpe. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå