Gå til innhold

Dere som har faste leggerutiner...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva går de ut på?

Knøtten har stort sett veksla mellom å sove i senga si (hvis vi er hjemme) og i vognbagen (hvis vi er på tur), men nå har han fått nytt rom og får ikke til / vil ikke sovne i senga si om kvelden. Han sovner som en stein hvis vi triller en tur, og sovner stort sett helt greit i vognbagen, men senga vil han ikke ligge i når han skal sove.

Tenker at det sikkert hjelper å innarbeide noen mer faste leggerutiner, men er litt usikker på hva de skal være.

Fortell, fortell!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kor gammel er han??Begynn med å gi kveldsmat...(kjem an på kor gammal han er...:)så går ein på badet, og tar på pysj,osv...så går ein opp og legger han...synger sang(er) til han...!!forteller at nå er det natta og at no skal han sove...

Det gjer eg med mine i allefall og det fungerer bra..

Ikkje fall for fristelsen for å ta han opp igjen.Det gjorde eg med mi elste og det gjorde det berre verre...Til slutt sjønte ho det at no var det natta og ho skulle sove.Lykke til!!!

Skrevet

Hei Findus

Her består leggerutinene av følgende: vi begynner mellom halv og kvart på åtte med enten et bad eller kroppsvask. Tar på pysj. Så får hun siste måltid for kvelden hos oss i stua. Går opp på rommet og legger henne i senga. synger for henne og sier god natt. I senga har hun en pute ved siden av seg så ikke senga virker så stor. Også har hun et koseteppe rundt hodet som vi fjerner så fort hun har sovnet. Også smokken da :)

Jenta vår er 4 mnd nå og vi har hatt det slik ca 2 mnd. Men leggetidene har gradvis krøpet nedover fra ca halv elleve. Nå sover hun sånn ca kvart over åtte. viktig å ikke legge de før de er trøtte, men også viktig å legge de før de blir overtrøtte. Da har de vanskelig for å falle til ro og sovne.

lykke til :)

Skrevet

Min er snart 9 mnd og hun får grøt eller brødmat kl 19, så går vi på badet og tar på pysj, jeg sier at nå er det snart natt og så synger jeg tre godnattsanger om igjen og om igjen under stellet. Så sier vi godnatt til Pappa og evt andre i stua, setter oss på stolen ved siden av senga og ammer henne (eller får mme på flaske om jeg er borte).

Da blir hun søvnig og mett, får smokken, blir lagt ned og legger seg godt til rette, koser med kosebamsen sin, vrir litt på hodet og sovner.

Hender selvfølgelgi noen ganger at vi må inn igjen og putte inn smokken og stryke henne på kinnet og si godnatt.

Nå har hun akkurat fått et par tenner, så nå har vi tenkt å gi mm/mme før vi går på badet av hensyn til tannhelsen. Håper det går greit!

Skrevet

finn to sanger og syng de fast ved sengekanten. det har vi gjort siden knøttet var 2-3 mnd. og synger de samme 2 sangene enda (6mnd.) Når han hører de sangene tror jeg han vet at det betyr soving:)

Skrevet

mathias får grøt sånn seks , halv syv tiden. Klokka syv går vi på badet.. vasker/ bader og tar på pysj. Får pupp i stua.. så går vi inn på rommet.. synger trollmor.. sier jeg er glad i han.. natta, sove godt.. drar i spilledåsa.. går ut..

Reiser seg opp nærmere 10 ganger før han sovner da.. Ille gøy å reise seg opp.. holdt på med det de siste 14 dagene da.. hehe.. men er veldig enkel å legge..

er 7 mnd.. men har hatt disse rutineren i mange mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...