Gå til innhold

Redd for å miste?


underlig

Anbefalte innlegg

Er det flere enn meg her inne som har mistet før og er nervøse for å miste igjen? Klarer ikke helt å glede meg og er oversensitiv for alt som skjer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!!

Jeg har ikke mistet ufrivillig før, tok abort for 2 år siden, men tydelig at dette sitter i... :( Er redd for å miste, og ved den miste smerte i magen blir jeg skikkelig redd... Jeg klarer heller ikke å glede meg 100 % enda, føler nok at når jeg er 12 uker på vei er det tryggere..

 

Har du fortalt om graviditeten til noen enda??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jeg også. Mistet for et og et halvt år siden og det var en ekkel opplevelse. Har prøvd å bli gravid siden, og er dermed veldig redd for å miste denne spiren som bor i magen for tiden! Men jeg føler meg alikevel mer gravid denne gangen. Sist gang var testene bare veldig svakt positivt, og jeg hadde også andre svake symtomer. Denne gangen føler jeg at det er en liten mage på vei selv om jeg bare er i uke 6. Så vi krysser fingrene og håper at dette skal gå bra!! Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også i uke 6, mista i vinter( MA/Blighted Ovum oppdaget uke 12), og er redd for at det ikke skal gå bra denne gangen, vokter over symptomene... Men på den andre siden er jeg mye roligere denne gangen, syns det "kjennes" mer enn sist... Så da håper jeg på at det går bra. Gleder meg uansett til ul etterhvert for å få konstatert hjerteaktivitet, og til å få snakket med legen igjen. Det er jo tross alt ikke så mye en kan gjøre for å forhindre det, så man får prøve å ikke tenke alt for mye på det... Selv om det er vanskelig :) Lykke til til dere alle :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!hadde MA i mai og var da i uke 8. Er nå super engstelig for at det samme skjer igjen. Er bare i uke 5 enda og klarer ikke helt glede meg enda.føler meg kanskje bedre etter jeg kommer uke 8 når jeg mista sist. Skal til lege i uke 9 da... på en annen side så er det utrolig vanlig å miste og det betyr ikke at jeg mister nå...men det denne uvissheten. Kjenner meg også mer gravid denne gangen men så blir jeg usikker på om jeg bare har "glemt" åssen det var:).....prøver å ha et avslappet forhold til det hele og jeg smiler ganske bra m dagen og satser på at spiren sitter!!!!!!har så lyst på aprilbaby!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei underlig!

 

Vet akkurat hvordan du har det, har selv hatt to MA på rad, ingen barn fra før.

Denne gangen MÅ det bare gå bra...

Det er så utrolig slitsomt å bekymre seg hele tida, greier ikke å glede meg, er jo blitt "vant" til at det går galt. Er overoppmerksom på symptomer, livredd hvis jeg har en dag uten kvalme. Tror ikke jeg greier å slappe av før jeg når uke 14, uka den første MA en blei oppdaga.

Det som er så skummelt med MA er at symptomene ofte er like sterke selv om graviditeten har sluttet å utvikle seg. Pga. dette har jeg denne gangen valgt å ta ultralyd annenhver uke i første trimester.

Var på min første UL for en og en halv uke siden, da så alt bra ut, hjertet slo og embryoet var faktisk litt større enn det jeg hadde regna med. Så det er vel et bra tegn.

Skal på ny UL neste tirsdag, skal da være ca.8+4

Jeg anbefaler deg å ta en UL dersom du er veldig urolig, for meg hjalp det i hvertfall veldig å se hjertet slå.

(Men er allerede nervøs for neste UL, det kan jo ha gått galt i mellomtiden...)

Er jo rene torturen dette her.

Og tiden går så utrolig langsomt....

 

Prøv å slappe av så godt du kan, mest sannsynlig går det jo bra denne gangen ;))))

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

engster meg jeg og.. men vi er nok flere. mista i nov i fjor..var vel ikke mer enn 4 uker på vei.. nå er jeg 5+4,og det virker som en EVVVIGGGHET frem til uke 12..jammen godt jeg har begynt å jobbe..da går tida fortere.. skal til lege når jeg er 8 uker på vei, og håper jeg kan høre hjertelyden der. hvis ikke bestiller jeg meg UL..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er livredd, men har ikke mistet før... dette er første graviditet. Synes det hele er litt skummelt samtidig som jeg gleder meg masse! Jeg tror det er viktig at man gleder seg over hver enkelt dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 5+1 i dag, og fikk mensligende blødninger på tirsdag. Som ga seg i går. I dag skal jeg på UL. Føler på meg at alt er som det skal, men er allikevel bekymra. Første gang jeg er gravid, og vil så gjerne at det skal gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... jeg har hatt 1 MA, 2 SA og en flott datter før - og nå er det som om jeg tenker at "det går jo ikke bra" for at jeg ikke skal glede meg for mye for da blir det bare verre om det går galt. Det er kanskje ikke så lurt, men vanskelig å gjøre noe annet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg mistet i April og fant ut her om dagen at jeg var blitt gravid igjen.. nå er jeg hyper oppmerksom på alt som kjennes unaturlig.. har ikke noe spes symptomer, tisser en del, men jeg er bare 4+2, så det er ikke så langt. fofje gang ble jeg sendt på ultralyd i uke 13 pga litt blødning og magevondt og det var da de fant ut, men det hadde liggi dødt så lenge så de kunne ikke si når ca det hadde dødd.. nå har jeg litt sånn murring, stikking, oppblåsthet, litt vondt i magen, så da lurer jeg på om det er noe galt igjen. dette er ikke noe gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hat ikke mistet før, men tok abort for ti år siden. Klart det er litt skummelt dette, men det går forhåpentligvis bra. På den ene siden er det mye tryggere etter uke 12, men samtidig, hvis du ikke skal glede deg før det, går du jo glipp av tree mnd "gleding". Jeg gleder meg nervøst =) Hva betyr forresten MA og SA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er veldig redd etter Ma i februar. Så jeg skal sannsynligvis på ultralyd i uke 8. Ble lovet det hos gynekolog. For tre uker siden bestilte jeg time for utredning, noe jeg ikke trenger nå, jippi. så jeg håper når jeg får innkalling at jeg kan få timen med ultralyd-sjekk.. Regner med jeg skal klare å komme for ny ultralyd i uke 12 .Det er bare å spørre jenter, det pleier å ordne seg!!!

 

Tonnil: Ma-betyr Missed abortion(fosteret dør, men kroppen klarer ikke å støte det ut)

SA-betyr spontanabort

 

Håper vi slipper å oppleve det en gang til!!!!!! Sannsynligheten skal være ganske så lav, tror det ligger en oversikt over dette på 1.trisemester:)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei:)

Fikk konstantert i dag at jeg er gravid igjen, og er livredd for at den lille kommer til å dø igjen... jeg mista når jeg hvar 24+5 uker.( krybbedød i mors liv)

 

Jeg er vel nesten 6 uker på vei nå..og kjenner at jeg ikke greier å gå igjennom en til dødfødsel.

 

Krysser fingrer å tær å alt som går an å krysse for at det ikke skal skje igjen:)

 

¤S¤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det føles underlig nok betryggende at jeg ikk er den eneste som som ikke klare å føle glede og legger merke til alt som skjer i kroppen. Sannheten er at for de aller fleste av oss kommer det til å gå veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så grusomt..

Jeg ønsker deg ett godt svangerskap og en herlig liten hjerteknuser i April neste år:))

 

Lykke til::))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...