Gå til innhold

Leste i avisa om Folsyre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tar folsyre nå når jeg planlegger graviditet. Men leste at den var skadelig!!!

Hva mener dere om den saken? Burde jeg fortsette??

Tar dere Folsyre??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tar folsyre. Ved ev graviditet forebygger man ryggmargsbrokk hos barnet.

Du bør nok fortsette å ta det er min mening. Det er jo det som anbefales av norske helsemyndigheter.

Skrevet

har jeg vært deg så ville jeg ha tatt det. Jeg er nødt til å ta det,har epilepsi og pga det så tok jeg 4 mg daglig i mange mnd nå er jeg gått over til 1 mg. Vanlig er 0.4 mg. Grunnen til at jeg må ta så mye er at vi med epilepsi har større sjanse for ryggmargsbrokk hos fosteret. Heldigvis så er det ingen tegn på det her. Sjansen er ikke så mye større men litt.

Skrevet

hihihi glemte å skrive at jeg er på besøk fra 2 trimester og er 22+5,men det skjønte du kanskje av nicket?

Skrevet

Hehe..her inne kan alle være på besøk syntes jeg:-) Gratulerer!!

Det stod visst noe om en ny forskning som sa at Folsyre kunne gjøre mer skade enn godt. Husker ikke helt alt hva som stod, men var ikke gode nyheter fra disse forskerne hvertfall...

Hmm..jeg får vel fortsette å ta dem da;)

...de sier jo så mye rart...;)

Skrevet

Hvilken avis var dette? Ligger artikkelen ute på nettet? Kunne vært intr å lese... Selv fortsetter jeg på folsyre :-)

Skrevet

Det handler om noe økt risiko for en form for kreft. Det stod at man ikke burde ta folsyre lengre enn 3 mnd ut i svngerskapet.Innen den tiden har folsyren for gravide gjort sin nytte i forhold til bla ryggmargsbrokk

Skrevet

Jepp, henger meg på her, for jeg leste artikelen også, og tenkte at "nå slutter sikkert halvparten av alle gravide i Norge å spise folsyre" = Ikke særlig smart VG. Men om du leste ordentlig, noe jeg mener jeg gjorde, så var det en økt fare for tykktarmskreft dersom du fra før hadde FORSTADIER til dette. Så hvor mange av oss går rundt med forstadier til tykktarmskreft? Heldigvis ikke mange. Dosene folsyre de hadde brukt i den amerikanske undersøkelsen var visst også litt høyere enn hva man anbefaler for gravide her hjemme. Så jeg knasker folsyren min jeg i hvertfall :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...