Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

når du vet at barnet har utviklet god sugeteknikk på flaska/puppen og behersker dette:-)

Jeg begynte mandagen,han kom torsdag!Måtte for jeg ble brukt som smokk og det var vondt!!!

Skrevet

Ja, så snart ammingen er etablert. Jo før jo heller, tror jeg. Begynte da han var 6 dager, vi jobber fortsatt med saken, han er nå 10 uker. Noen bøker sier 4 uker, det fulgte vi på eldstejenta - resultat: hun har aldri brukt smokk....

Skrevet

på sykehuset så de til oss at de ikke anbefallte smokk før etter 2 uker, da var man sikker på at ammingen gikk greit. Vi startet etter 5 dager, han har god sugeteknikk på brystet. Nå er han 12 dager og har ikke surret med de to sugeteknikkene. Han roer seg raskere med smokk, vi har litt problemer med å få han til å sove på dagtid, men han kan ligge lenge og kose seg med smokken, så da slapper han hvertfall av.

Skrevet

Martin ble født natt til fredag. Lørdagen ga jeg han smokk, da han hadde brukt meg som smokk fra 8 om kvelden til 3 om natten. Hadde så vondt at jeg begynte å grine. Har ikke dårlig samvittighet for det.

Skrevet

Vi begynte med smokk da hun var 2 uker gammel. Hun sugde fint på puppen og tok flaske også da. Man må tydeligvis sette av en halv dag til å lære dem bruke smokk. Dette tok mamma seg av, hun viste hvordan det skulle gjøres. Du må ikke gi opp å lære babyen det hvis den spytter ut 30 ganger. De klarer det etterhvert. Og det var DEILIG! Puppene mine fikk endelig fred!

Skrevet

Begynte med smokk da han var litt over 2 uker, nå er han 3 uker gammel. Så vi har nettopp begynt med det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...