Anonym bruker Skrevet 16. august 2007 #2 Skrevet 16. august 2007 når du vet at barnet har utviklet god sugeteknikk på flaska/puppen og behersker dette:-) Jeg begynte mandagen,han kom torsdag!Måtte for jeg ble brukt som smokk og det var vondt!!!
Forskeren Skrevet 16. august 2007 #3 Skrevet 16. august 2007 Ja, så snart ammingen er etablert. Jo før jo heller, tror jeg. Begynte da han var 6 dager, vi jobber fortsatt med saken, han er nå 10 uker. Noen bøker sier 4 uker, det fulgte vi på eldstejenta - resultat: hun har aldri brukt smokk....
*smula* Skrevet 16. august 2007 #4 Skrevet 16. august 2007 på sykehuset så de til oss at de ikke anbefallte smokk før etter 2 uker, da var man sikker på at ammingen gikk greit. Vi startet etter 5 dager, han har god sugeteknikk på brystet. Nå er han 12 dager og har ikke surret med de to sugeteknikkene. Han roer seg raskere med smokk, vi har litt problemer med å få han til å sove på dagtid, men han kan ligge lenge og kose seg med smokken, så da slapper han hvertfall av.
Mamma til M07 & M09 Skrevet 16. august 2007 #5 Skrevet 16. august 2007 Martin ble født natt til fredag. Lørdagen ga jeg han smokk, da han hadde brukt meg som smokk fra 8 om kvelden til 3 om natten. Hadde så vondt at jeg begynte å grine. Har ikke dårlig samvittighet for det.
DieselDoris & Synne 06.06.07 Skrevet 16. august 2007 #6 Skrevet 16. august 2007 Vi begynte med smokk da hun var 2 uker gammel. Hun sugde fint på puppen og tok flaske også da. Man må tydeligvis sette av en halv dag til å lære dem bruke smokk. Dette tok mamma seg av, hun viste hvordan det skulle gjøres. Du må ikke gi opp å lære babyen det hvis den spytter ut 30 ganger. De klarer det etterhvert. Og det var DEILIG! Puppene mine fikk endelig fred!
Gjest Skrevet 16. august 2007 #7 Skrevet 16. august 2007 Begynte med smokk da han var litt over 2 uker, nå er han 3 uker gammel. Så vi har nettopp begynt med det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå