Helene <3 Sarah Skrevet 16. august 2007 #1 Skrevet 16. august 2007 Har hatt det så fabelaktig i over en mnd med soving natta igjennom, og verdens blideste unge generelt. Nå har hun plutselig fått over seg noen innmarig teite "fører" og jeg aaner ikke hva jeg skal gjøre! Når folk kommer på besøk eller vi drar på besøk kan hun først smile og være blid, men som lyn fra klar himmel setter hun igang å HYLGRINE.. Her er det ikke snakk om til fremmedfolk heller, men tante og besteforeldrene!! Samme hvem det er. Og det går ikke øyeblikkelig over om jeg tar henne heller. Gråter så sårt som om noen har gjort henne noe.. (for ikke å snakke om den skikkelige sure underleppa som forvarsel på det hele) Hun har vært forkjølet og tett i en uke nå, men grininga starta før dette. Hun har også begynt å tulle med leggerutinene de siste dagene, og i natt har jeg vært oppe 2 ganger plutselig! Begynt å bytte fra HA1 til vanlin NAN i går... Hva i alle dager kan det være, og hva skal jeg gjøre? Hun er klistra til meg 24/7 og griner hvis det er andre enn meg og pappan som er der, da er hun FANTASTISK blid å ha med å gjøre. Tullmus sier jeg bare !
Mamma til to tette Skrevet 16. august 2007 #3 Skrevet 16. august 2007 Gutten vår på 4 mnd reagerer også slik på "fremmedfolk". Hvis han nettopp har våknet, er sulten eller trøtt så er han rett og slett ikke noe sosial. Det hjelper hvis jeg har ham på fanget når folk kommer og så tar det litt tid før han blir husvarm. Han får også leppen og så hylskrik som rett og slett er redsel. Folk tar det jo nesten personlig "Er jeg så skummel?". Men men han er jo mest vant til å se mor og far da men vi har ganske mye besøk så er ikke helt einstøing heller. Når det gjelder nattevåk så kanskje det er tenner? Gutten vår har ikke fått noen ennå men har vært plaget siden 3 mnd, slever mye, putter alt i munnen og klør som besatt. Det har forandret ham fra verdens blideste gutt til en stor sutreklump. Det går av og på, nå har det vært fint i 1 11/2 uke men så kom det tilbake i går natt og siden har han ikke vært seg selv..
snartmammapåny Skrevet 16. august 2007 #4 Skrevet 16. august 2007 Har samme problemet her. Stakkars besteforeldrene, de får surelippen med etterfølgende gråt når de ikke har sett småen på noen dager. Har han akkurat stått opp så gir han surelippe til alle som titter på han. Smiler og er blid de første 1-3 min, men så virker det som han ombestemmer seg og så kommer den berømte surelippen. DEt emd søvnen det vet jeg ikke helt hva det kan komme av. Kanskje tenner som mamma til aprilgutt sier. Eller så kan det være at babyen har begynt å få et større behov for mat. OG dermed vokner opp flere ganger på natta.
Helene <3 Sarah Skrevet 16. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 16. august 2007 Tusen takk for svar! Er beroligende å høre at det er "vanlig" med en slik periode.. Blir jo litt fortvilet når hun hyler av redsel av sine egne besteforeldre.. Mamma tar det heldigvis med fatning, men svigers er værre.. De tar det personlig.. Ang nattesøvnen får jeg bare se hvordan det utvikler seg.. Slever massivt men har mer tro på at det er "økedager" enn tenner helt ennå..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå