Gjest Skrevet 15. august 2007 #1 Skrevet 15. august 2007 vi har akkurat begynt med mme. går det an å blande til ferdige flasker som man bare varmer i mikroen eller hvordan gjør dere det???
Kirsebæra Skrevet 15. august 2007 #2 Skrevet 15. august 2007 Det jeg gjorde da jeg egynte med mme...starta da elias var seks dager gammel..mistet melka på sykehuset..uanset... Vi brukte collett den første tiden og der er vel målingen en skje pr,100 ml? laget 300.ml de første dagene i ett desiltermål og satt i kj.skapet(kan stå der i 24 timer) og når elias var sulten helte jeg bare over på en flaske og varmet i microen...dersom du er redd for at barnet kan få vondt i magen av at du varmer det i microen så bare ha varmt vann på et annet desiliter mål og sette flaska i der... Etterhvert begynte jeg å lage til fem og fem flasker om dagen som sto i kj.skapet og varmet dem... Ikke alle får vondt i magen av at man varmer melka i micro, men enkelte(jeg sier enkelte folkens) kolikkbarn som får mme får gjerne litt vondt i magen pga micro...vet ikke hvorfor...men prøv deg fram du! lykke til
snartmammapåny Skrevet 15. august 2007 #4 Skrevet 15. august 2007 DEt aller beste er faktisk å lage klart ny melk til hvert måltid. Å varme melken i micro er ikke å anbefale da microen kan drepe noen av de viktige næringsstoffene i melken, noe som ikke er bra for babyen ærneringsmessig. -Jeg koker opp vann på kvelden og fyller det over på alle flaskene med den mengden som småen skal ha til hvert måltid og setter det i kjøleskapet. -Når småen er sulten tar jeg en flaske med vann fra kjøleskapet og varmer den til riktig drikketempratur i microen. (20-40sek alt etter mengde vann og kraft i microen) -Tilsetter pulver. (SOm jeg har klart i ferdige doser i slike urinprøveglass man får kjøpt på apoteker) -Rister godt og maten er klar. Har da en rykende fersk melk til småen på under 1min. Om vi er på tur så har jeg alltid med varmt nykokt vann på termos som jeg tilsetter vannet som alt er på flaska. Selv om jeg er på kjøpesenter og har muligheten for å få varmet opp på en kafe. De kafefolka har en tendens til å varme vannet ALTFOR varmt. Så tar det lang tid å få det kaldt igjen. Tilsetter pulver, rister og alt er klart. Lykke til! Finn en rutine som passer for deg.
Kirsebæra Skrevet 15. august 2007 #5 Skrevet 15. august 2007 Ja det går jo også ann!! Men jeg bare husker at det var slik de gjorde det nede på barneavd da småen var innlagt der...=)
Prinsessa&pøbelr@kkeren Skrevet 16. august 2007 #6 Skrevet 16. august 2007 Vil bare si at det finnes slike greie bokser som er delt i tre rom,til å ha pulveret i, veldig greie å ha med på tur:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå