Anonym bruker Skrevet 15. august 2007 #1 Skrevet 15. august 2007 Skal man ta abort, eller skal man føde en "lausunge" som presten nekter å døpe? Skal man ta abort og havne i helvete selv, eller skal man bare akseptere at barnet ens ikke vil komme til himmelen fordi Gud ikke aksepterer løsunger og udøpte? (prestens feil forresten) Havner i helvete gjør man vel uansett når man har hatt utenomekteskapelig sex, så hvorfor dra ens barn med i dragsuget? Skal man elske sin neste eller følge bibelen og hate homoer? Skal man tilgi slik Bibelen sier eller skal man hate de som synder? Skal man velge kjærligheten eller nektelsen?
Gjest Skrevet 15. august 2007 #2 Skrevet 15. august 2007 Tja, plukk ut det som passer deg - er det ikke det de kristene pleier å gjøre da?
Klikk Skrevet 16. august 2007 #3 Skrevet 16. august 2007 Du så meg den gang jeg var et foster, i din bok ble alt skrevet opp; mine dager ble dannet før en eneste av dem var kommet. Salme 139 5 «Før jeg formet deg i mors liv, kjente jeg deg, og før du ble født, helliget jeg deg; til profet for folkene satte jeg deg.» Jeremia 1:5 Det å bli helliget betyr å bli ren, det vil si verdig Guds rike. Om presten nekter å døpe en såkalt "lausunge" så blir det hans problem. Fra Lukas evangelium: De bar også spedbarna til Jesus for at han skulle røre ved dem. Da disiplene så det, ville de vise dem bort. 16 Men Jesus kalte dem til seg og sa: «La de små barna komme til meg, og hindre dem ikke! For Guds rike tilhører slike som dem. 17 Sannelig, jeg sier dere: Den som ikke tar imot Guds rike slik som et lite barn, skal ikke komme inn i det.» For Gud er det ikke forskjell på synd. Fordi han tilgir all synd så spiller det ike noen rolle hva du har gjort. Men en må be om tilgivvelse og ikke rettferdiggjøre abort. Og viktigst av alt så må en ta imor Jesus som sin herre og frelsen. Små barn hører Guds rike til og om en tar abort så vil likevle dette barnet komme til himelen for det står at FØR Gud formet oss i mors liv kjente han oss. Og Gud fullfører alltid sitt verk. Han lar ikke et ufødt barn gå til grunne.Jesus elsker det ufødte barnet. Om det er døpt eller ikke. Jesus selv døpte faktisk ikke barna som kom til han. han la hendene på dem og velsignet dem. Skal man elske sin neste og hate homoer? _ vel, "homoer" er da også vår neste så man skal selvsagt elske dem. MEn de har ingenting i en prestestilling eller en lederstilling å gjøre i kirken, for bibelen stiller strenge krav til en leder av menigheten. Og homofili er synd, det er bibelen veldig klar på. Men det er stor forskjell på å si at homofili er synd og å hate homofie. Det handler om å skille person og sak. Skal vi tilgi eller hate de som synder? Vi skal hate synd slik at vi vil holde oss borte fra den selv. Men vi er bare mennesker og det klarer vil ikke, derfor synder vi alle sammen. Fra Matteus evangelium: Hvorfor ser du flisen i din brors øye, men bjelken i ditt eget øye legger du ikke merke til? 4 Eller hvordan kan du si til din bror: 'La meg ta flisen ut av øyet ditt', når det er en bjelke i ditt eget øye? 5 Din hykler! Ta først bjelken ut av ditt eget øye! Da vil du se klart nok til å ta flisen ut av din brors øye. Men hvis noen er homofil eller har tatt abort, så trenger de ikke din tilgivelse for det, de har jo ikke syndet mot deg. Men har noen gjort deg noe vondt sier bibelen at du må tilgi dem. Ellers vil ikke Gud tilgi deg for dine synder. Så vi skal tilgi og elske, men samtidig ikke rettferdigggjøre synd. 22 Dette er Guds rettferdighet som gis ved troen på Jesus Kristus til alle som tror. Her er det ingen forskjell, 23 for alle har syndet og mangler Guds herlighet. 24 Men ufortjent og av hans nåde blir de erklært rettferdige, frikjøpt i Kristus Jesus
Anonym bruker Skrevet 16. august 2007 #4 Skrevet 16. august 2007 Og sånn har Rugeren plukket ut det som passer henne best!
Klikk Skrevet 16. august 2007 #5 Skrevet 16. august 2007 Okei, så du mener det er feil å si at barn uansett kommer til himmelen?, for uansett hva jeg hadde plukket ut så er det slik. Og hva mener du da at jeg skulle ha plukket ut? For jeg har ærlig talt bare svart på spørsmålene ved å plukke ut vers. Ikke fordi de passer meg best men fordi de svarte på en del av spørsmåene. Men hvis du har noe annet for å besvare spørsmålene,så må du jo komme med det da.
Gjest Skrevet 16. august 2007 #6 Skrevet 16. august 2007 Syns rugeren hadde et godt svar, jeg. Viser ihvertfall den gode siden av kristendommen.
=)mamsen=) Skrevet 16. august 2007 #7 Skrevet 16. august 2007 Ja man finner veldig mye fint i bibelen, men utrolig mye grusomt også. Ser hva anonym her tenker... Mennesket har veldig lett for å plukke ut det beste og overse det værste. men om det er riktig er vel en annen diskusjon.
Klikk Skrevet 16. august 2007 #8 Skrevet 16. august 2007 Okei, skjønner hva anonym tenker jeg og, men finn ET vers som sier at Gud ikke er glad i barn som ikke er døpt. Og at de ikke har tilgang til himmelen. For jeg har ikke funnet det i bibelen. Kunne ikke plukket ut særlig anderledels tror jeg, uten å gå langt utenfor spørsmålet. For et lite barn er uansett helt uskyldig. Jeg har selv mistet to ganger og jeg tror at de jeg har mistet venter på meg i himmelen selv om ingen av dem ble døpt eller i det hele tatt født Når det gjelder homofile så tror jeg ikke at Gud hater homofile. MEn han hater synd og det kan du finne en del om. Gud ødela hele Sodoma, det var ikke bare på grunn av homofili. Selv om homofili var en stor del av problemet. Gud lot også de som var rettferdige unslippe og han ventet til det siste med å ødelegge byen for at det kanskje kunne være flere en Lot og hans familie. Så jeg tror ikke Gud hater homofile selv om han sier at det er synd. Som sagt er det ikke forskjell på synd for Gud. All synd er like stor. Defor er han ikke noe mer glad i meg enn i en som er homofil for alle har syndet og den eneste måten å bli frelst på er ved å ta imot Jesus.
=)mamsen=) Skrevet 16. august 2007 #9 Skrevet 16. august 2007 Men det står vel i bibelen at hvis man praktiserer homofili så skal de drepes. Betyr det at han vil hat de skal dø- for så å komme til himmelen?
Klikk Skrevet 16. august 2007 #10 Skrevet 16. august 2007 Vet dere ikke at de som gjør urett, ikke skal arve Guds rike? La dere ikke føre vill! Verken de som driver hor, de som dyrker avguder, eller de som bryter ekteskapet, verken menn som ligger med menn, eller som lar seg ligge med, 10 verken tyver, grådige, drukkenbolter, spottere eller ransmenn skal arve Guds rike. 11 Slik var noen av dere før. Men nå er dere vasket rene, dere er gjort hellige, dere er gjort rettferdige for Gud i Herren Jesu Kristi navn og ved vår Guds Ånd. Jeg havner også innenfor flere av diss kategoriene, men har tatt imot Jesus og da er min synd kastet i glemselens hav, og Gud vi ikke komme dem mer i hu, altså han vil glemme det gale jeg har gjort. Det kan være at det står noe sånt. prøvde å søke det opp i bibelen.no, men fant ikke noe. Da vil jeg tro at det står i GT for der står det veldig mye regler og lover og sånn. Skal ærlig inrømme at det er mye jeg ikke forstår i bibelen, men jeg kan bare tenke meg at det var sånn det var på den tiden. Før måtte de jo drive å ofre dyr og sånn. Grunnen er fordi Gud ikke kan tåle synd og en person med synd kan ikke være i Guds herlighet eller i himmelen. Så når de ofret dyr var det for at uskyldig blod skulle rense dem. Det er derfor når en tar imot Jesus så blir hans blod som et offerblod fra et uskyldig lam. Fordi Jesus aldri var ulydig mot Gud, og han er det eneste som har klart å leve uten å ha svik i sin munn. Jesus gjenopprettet forholdet mellom oss og Gud. Så jeg tror omstendighetene var veldig anderledels i GT siden det var "fiendskap mellom mennesker og Gud" før Jesus. Og vi ser faktisk flere plasser i GT at folk som var ulydige mot Gud døde. Men jeg tror ikke det er fordi Gud ikke elsker menneskene. JEg tror heller ikke det er Gud som dreper men Satan. For det står at tyven kommer for å stjele, MYRDE og ødelegge. Og tyven er Satan. Når vi synder og ikke blir renset i Jesu blod får Satan makt over oss. Og jeg tror det er Satan som dreper, for han kan ikke drepe Gud, men han kan ødelegge og drepe det Gud har skapt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå