Endelig ny spire i magen Skrevet 15. august 2007 #1 Skrevet 15. august 2007 Hei! Hvor mange skjeer er egentlig full porsjon??? Hvor mange ganger om dagen gir dere grøt/frukt? Vi gir Benedicte grøt om kvelden og fruktglass ved 4/ 5 tiden.
Millapril Skrevet 16. august 2007 #2 Skrevet 16. august 2007 Her gir vi grøt til frokost og middag (en time etter amming). Gir ikke helt full posjon, og vi gir fruktpuré til dessert (sviske eller mango). Vi er foreløpig på smaksprøvestadiet, men hun spiser masse!
Bellen^2 Skrevet 16. august 2007 #3 Skrevet 16. august 2007 Her har det vært veldig mye opp og ned siden vi ikke har kommet inn i rutine etter ferien og Sebastian plages med tenner og spiser dårlig. Hva en full porsjon er varierer litt etter hvilket merke det er (og sikkert type grøt også). Noen har 6 spiseskjeer andre 3/4 dl. Vi er ikke oppe i fulle posjoner enda, på noen av grøtmåltidene. Han spiser mest om kvelden, noe som er veldig greit, men jeg prøver å gi han grøt på morgenen og til lunsj også. Vi har så vidt begynt med brød og tenkte å erstatte en av grøtmåltidene med det når han har fått telen på det. Middagen går det veeeeldig tregt med (ref. bildet på facebook). Han får litt frukt hvis han har spist opp grøten sin, eller hvsi vi er ute og det er enklere å ha med et fruktbeger enn å styre med å lage grøt. Han har begynt å få frukt i fast form (banan) noe som er veldig stas, men jeg vet ikke hvor mye han egentlig får i seg:) Gleder meg til dette tannstyret er over for denne gang og vi kommer litt inn i faste rutiner igjen:)
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 16. august 2007 #4 Skrevet 16. august 2007 Jeg målte at full porsjon av risgrøt er ca 6-8 ts av den type ts vi bruker. Jeg gir fremdeles bare 4 ts. Hun får grøt morgen og kveld og frukt en gang om dagen (det er slettes ikke alltid hun spiser opp grøten, hun får uansett resten av mme'n som ikke ble brukt til å blande grøt). I dag ble det frukt etter grøten. Vi har prøvd middagsglass, men det er hittil bare æsj. Hun griner på nesa og brekker seg så det skal komme ut, smart liten tulling det der. Tenkte å blande det med masse mme så hun venner seg sakte til det, vet ikke helt hva som funker for å være ærlig. Men, det jeg prøver å si er; 3 ganger om dagen. Enten grøt eller frukt.
Lykkebarn og Mathilde Skrevet 17. august 2007 #5 Skrevet 17. august 2007 Hei. Vi har foreløpig bare brukt Nestle sin grøt for det var den vi fant i butikken fra 4 mnd. På den står det at full porsjon er 0,75 dl grøt og 100 mml morsmelk eller erstatning. Vi er nå oppe i 80 mml morsmelkerstatning så det er neste full porsjon. Noen dager spiser hun halvparten og andre dager alt. Vi fikk tips om å blande 6-7 tskjeer grøt i melken hun får på flasken på formiddagen. på den måten blir hun mettere og får da 2 grøt måltider på en dag. Fordelen med flasken er at da slipper vi dra på ekstra utstyr til grøten osv. Hun får den bare på flaske med 6 mnds tut. Så det har vi tenkt å prøve her. Ellers får hun frukt en gang midt på dagen. Snart sysler vi også med tanken om å prøve glass med litt mat sånn i 3-4 tida for å se om hun liker det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå