Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

mme og mm? Jeg har ikke nok melk til å fullamme så gutten min får begge deler. Pumper etter hvert måltid og så sparer jeg opp til et måltid. Flere? Åssen funker det for dere?

Hender jeg blir litt lei av å pumpe,men når jeg ser hvor mye bedre han liker mm,så blir jeg skikkelig motivert. Samt at det funker jo ypperlig når han har noen harde snørrklyser i nesa. En dråpe så er det borte:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sjekk inne på flaskemelk-forumet og på ammedebatten.

jeg gir ikke halvt-om-halvt, men i starten hadde jeg ikke nok melk, og hun sugde dårlig, så hun fikk mme og jeg prøvde så godt jeg kunne med amminga.

så hadde jeg mer enn nok melk, men hun sugde fremdeles dårlig og jeg ble ødelagt, så jeg gikk over til fullpumping. slitsomt, men motivasjonen var der.

nå får vi til dette med amminga, og det går bra, så nå får hun stort sett mm, også ved firemåltidet på natta, men dersom jeg ikke har fått pumpet ut, så får hun mme.

det samme ellers også. vi bruker mme som et tilskudd en gang i mellom, når det av og til skulle skorte.

hun liker begge deler like godt hun, men er ekstra fornøyd om vi varmer mme'en litt ekstra.

veldig greit sånn du gjør det, tror jeg, å pumpe etter hvert måltid, for så å spare og gi fulle måltider med det ene og det andre, så slipper du at gutten din blir stressa fordi du styrer underveis!

men når du pumper, får du tømt skikkelig? for å øke produksjonen må du sørge for å få tømt skikkelig. skift stilling med pumpa, trykk på melkekjertlene osv, og etter å ha pumpet, kan du antagelig håndmelke ut en del til.. på den måten øker du produksjonen din.

lykke til:)

Skrevet

Masserer mens jeg pumper for å lirke ut all melka:) Og så har jeg hatt litt problemer med at det tar litt tid før melka kommer,så jeg bruker syntosinon nesespray sånn at det kommer fortere. Hender jeg legger gutten til litt mens mannen varmer mme,for det øker jo produksjonen. Han suger godt da altså. Han har ikke noe problemer med det:)

Så bra at du har fått opp produksjonen og at ho har begynt å suge ordentlig da:)

Skrevet

Gjorde det i begynnelsen. Tok lang tid å få i gang produksjonen... Må si jeg syns det var slitsomt med pumpingen selv om jeg ikke ikke gjorde det så lenge.

Blir skikkelig imponert over de som gjør det over lang tid i stede for å velge "det enkleste". :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...