Gå til innhold

homofili og religion (relatert til program på t2)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble helt forskrekket da jeg så hva de kristne i san fransisco gjorde. de sto med plakater hvor det sto "Gud hater homoer". Trodde ikke kristne mente Gud hatet noen jeg!

Og så ropte de "jeg elsker bare en mann, og det er jesus. og han har ikke HIV!"

sto også ting som "HIV kurerer homofili"

hva syns dere om denne innstillingen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ganske spesiell innstiling.Og helt forkastelig.Men nå er dette ganske ekstreme folk da.De fleste normale kristne er ikke sånn!Det er sånne idioter som ødelegger for andre ..!!Man må ikke ta alle under en kam , uansett hva man er!!

Skrevet

Nei selfølgelig er ikke alle kristne sånn, da hadde vel jorda gått under... hehe... syns bare det er ganske sykt når det står i Bibelen at Gud elsker alle, og så står de og sier at Gud faktisk HATER homoene. må være sårende å høre for de som er homo!

Skrevet

Jeg sier som Nemi jeg... kristne homofile minner meg om svarte mennesker som prøver å bli medlem i Ku Klux Klan.... jeg fatter ikke hva de vil oppnå med å vinne aksept i en religion som ikke godtar dem slik de er. Alle må få leve livet sitt slik de vil, og ingen har rett til å dømme andre. Kristne burde vite det best av alle, det står jo i Bibelen. Heldigvis fins det oppegående kristne også, som fatter at mennesker er mennesker...

Skrevet

Absolutt.Det er nok ganske fælt for de.Dessverre så er det så mye sånt.Folk som skal dømme andre!!Og det er jo ikke bare der homsene får høre det heller.Er ganske mange homofobe der ute.Syns det er trist..De er jo mennesker som alle andre.

Skrevet

Jepp, kan virkelig ikke forstå hva som er så veldig anderledes med homofile. Jeg kjenner en fyr som er homo, og han er da virkelig akkurat som alle andre. Utdannet anleggsarbeider, opptatt av biler og traktorer, spiller fotball. og har guttekjæreste. Har også en venninne som er lesbisk. Hun er frisør, opptatt av sminke og hår, har helt vanlige interesser. og jentekjæreste.

Homoer er ikke onde mennesker, de er ikke fæle, de gjør ikke mer kriminelle handlinger enn andre. De har bare sex med og forelsker seg i mennesker som har like kjønnsorganer som de.

syns ikke vi skal dømme folk etter om de har sex med folk med utovertiss eller innovertiss. Syns ikke vi skal dømme folk for noen ting i det hele tatt. flertallet har ikke førsteretten på å ha korrekt. derfor kan jeg heller ikke dømme de som er homofobe. De må få ha sine meninger, så lenge de ikke skader eller sårer noen med sine meninger. Litt fintfølende må man være.

Paradokset med å være tolerant er at man også må tolerere intoleranse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...