Gå til innhold

Uerfaren trenger tips om bilstoler! (nok en gang.......)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har aldri reist med barn før, men i høst skal vi til Roma. Har egentlig tusen spm. ang å reise med barn, men det jeg tenker mest på er: hva med sikring i bil? Minstemann er en liten ettåring, og til henne kan vi vel ta med babystolen (hun blir nok ikke for tung) Den er jo ganske hendig å frakte med seg, men hvordan sender man den med på flyet? Hva med 3-åringen? Han har jo et stort/tungt/uhåndterlig sete.....er jo ikke bare bare å drasse med alt dette?? Samtidig liker jeg ikke tanken på å kjøre med de usikret i en storby.....erfaringer og tips mottas med takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det fins ikke noe fasitsvar på sånne spørsmål. Vi har aldri tatt med noe sete på tur, bortsett fra til eldstemann, han har en sånn sittepute. Den har vi bare tatt med når vi har planlagt å leie bil på reisemålet. Først og fremst for å spare noen kroner, leiebilfirmaer tar seg gjerne ganske godt betalt for barneseter. På ferier hvor vi ikke har planlagt å leie bil, har vi aldri tatt med noe. Man har uansett så vanvittig mye å bære på når man reiser med unger at det stresset i tillegg, det vil ikke vi ha. Vi tar ungene på fanget i drosjer/busser, eller de sitter selv. En 3-åring skulle vel greie det fint. Hjemme har ungene hver sin bilstol, men på ferie må det ærlig talt gå bra å droppe det iblant. Da jeg var liten, var det ikke belte bak i bilen. De fleste av oss har vokst opp likevel!

Skrevet

Vi var i Paris med vår (den gang) 7 måneder gamle datter og vi tok ikke med bilstolen. Tro meg, det er mye å drasse på og i alle fall til to stykker… Vi hadde med oss babybjörn og brukte den i taxier.

Men vi tok ikke taxi mer enn til og fra flyplassen heller. Ellers gikk vi og brukte offentlig transport.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...