Gå til innhold

Noen som vil fortelle litt om sine rutiner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det med soving/ spiserutiner hos ditt barn rundt 4 måneder pluss?

Her er det våkning kl 0715 (!) fast hver morgen. Litt melk, før han sover en time/ halvannen. Herfra og utover er det vel bare mange små dupper på 30 til 1,5 time. Ett grøtmåltid og god natt ca. 1900

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klipper fra tidligere innlegg:

Våkner mellom 07-0830 og får flaske da

Er i storform, leker mens mor spiser frokost

Lur ca. 10

Flaske kl 12

Så tar vi som regel en tur ut og blir ute i noen timer. Han sover som regel to blunder på denne tiden

Flaske kl 16

Leker, ser på mor lage mat og på at vi spiser

Siste lur (disse lurene er kun på 30 min hver gang) skjer mellom 16-17.

Nattstellet starter vi med 1845, gjerne et bad, koser litt med bok eller sang. Får så flaske og så er det god natt.. Sovner før kl 1930.

Får nattmat kl 23 og så er det natta for hele familien.

Slik har det vært siste mnd og lillegutt er 4 mnd og 1 uke nå. Fin rutine for oss synes jeg.

Mamma til aprilgutt

Skrevet

her vakner han 07.30.Får då mat.(pupp)Sit i vippestolen eller ligg på skinnet,når eg lager frukost og et den.Så er det dupp i 9-10 tiden.Ca 1.5-2 timar..så er det mat.Ny dupp i 13-14 tida.Mat.Dupp igjen i 16 tida...Kjem litt an på kva eg gjere.I går var eg på tur kl 17.30 og då sov han frå då til 19.15.Så er det i seng kl 21 i går.Som regel er det leggetid kl 19.30 samtidig med storesøster.

Er du begynt med graut til gutten din??min gutt var 4 mnd på mandag.Født 13.04.07

Skrevet

Vi har ikke begynt med grøt ennå; har fem måltider i døgnet med ca 200 ml per gang. Virker som det er nok foreløpig men er obs på hvis han begynner å våkne mer om natten for hs sa at 200 ml er liksom max den lille magen klarer å få i seg per gang. Han har fått smakt bittelitt banan, avokado og blåbær og er kjempeinteressert! Så tror han er snart klar for grøt men vil vente til jeg må. For har jo fått med meg at ikke alle mager reagerer like bra på fast føde så greit å ikke tulle med en rutine som fungerer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...