Hjertemor Skrevet 15. august 2007 #1 Skrevet 15. august 2007 Vi er to voksne, en på 16 og to små. Kan tenke meg at det brukes i snitt 3000 kr på klær, men nesten aldri noe til meg, da.........
hostogharkheledagenlang Skrevet 15. august 2007 #2 Skrevet 15. august 2007 i mnd ? hver mnd? oi,,,,,,,,,,, kanskje 500 hver tredje mnd eller noe.Blir mest til lillegutt som vokser ut av bodyene sine.Arver mye av søster min da, heldigvis. Husker ikke sist jeg kjøpt noe klær til meg selv. )
Bente,har 3 skjønne jenter!! Skrevet 15. august 2007 #3 Skrevet 15. august 2007 Høres sykt mye ut... Synes jeg da... Men men Er jo prioritering...
Mrs. Bouquet Skrevet 15. august 2007 #4 Skrevet 15. august 2007 Uff kjempemye. Men har lite klær å velge i skapet alikevel, mange misslykkede kjøp. Har gått ned i vekt og hele garderoben må fornyes. Kjøper ikke spesielt dyre klær heller. I tillegg blir det noen tusen til jenta vår, er en helt ny verden å endelig kunne få handle klær til en baby.
Hjertemor Skrevet 15. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 15. august 2007 Bare vent til dere får en¨tenåring eller to i huset, da vil dere kanskje forstå..! Ikke greit med HM, Cubus eller Lindex lenger. Det starter vel omtrent i 12 årsalderen..! Er nok litt for ettergiven ovenfor 16åringen, men synes også det er noe de andre trenger i ett sett, og mest nå på høsten og våren, da. Så er det penklær før jul, osv. Tror alle ville blitt overrasket selv om de regnet på det..!
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 15. august 2007 #6 Skrevet 15. august 2007 Kan ikke huske sist jeg handlet klær, verken til meg, sambo eller junior.. Vi har mer enn nok klær og trenger det ikke.. KJøper ikke bare for å kjøpe liksom...
hostogharkheledagenlang Skrevet 15. august 2007 #7 Skrevet 15. august 2007 Det vil ikke skje her i huset om ikke den tenåringen har lyst til å bytte ut bil og mat med klær da. Passer ikke dette ungdommen får han eller hun ta seg en liten jobb ved siden av. Har da masser av annet å bruke pengene på enn å tyte ut klær i hytt og pine, det de trenger skal de få, men de kommer garantert ikke til å få alt de peker på.
Diva Muffin Skrevet 15. august 2007 #8 Skrevet 15. august 2007 Under en tusenlapp på meg selv, og kanskje et par hundre til klumpen. Vi har to jenter å arve etter, men det blir litt mindre å arve etterhvert, så jeg kjøper mer og mer.
vitrehei Skrevet 15. august 2007 #9 Skrevet 15. august 2007 3000 hørest normalt ut med to voksen, en tenåring og to små! Bare èn jeans på Carlings ligger jo på 1000 lappen. Og man kjøper jo både sko, ytterplagg, bukser,gensre, skjorte, fin klær etc! Det koster!!
hostogharkheledagenlang Skrevet 15. august 2007 #10 Skrevet 15. august 2007 36 000 i året på klær ja.
(((( 2 kids-gutt og jente)))) Skrevet 15. august 2007 #11 Skrevet 15. august 2007 mellom 2000/3000:-))
Twintipp og himmelblå Skrevet 15. august 2007 #12 Skrevet 15. august 2007 Jeg bruker også så mye på klær, og det er bare til meg og lillegutt!! Prioriterer det jeg.. Og så lenge en tjener pengene sine selv er da det fullt lovlig!
Hjertemor Skrevet 16. august 2007 Forfatter #13 Skrevet 16. august 2007 Godt å se at det er noen som forstår:) Også er det vel lov å være litt opptatt av at familiemedlemmene er litt ok kledd..? Selv synes jeg IKKE vi handler veldig mye, jeg har kun kjøpt meg to jeans og en sort bukse siden jeg fikk vesla på 19 mnd. Ellers noe sommertøy og vintertøy. Men ikke så mye. Dere som nesten ikke kjøper tøy, arver dere til barna? Det skulle jeg gjerne gjordt til dattern vår, arver litt til gutten på 5, men fremover blir det lite da fetterne sliter ut tøyet sitt:)
Frøya&Odin Skrevet 16. august 2007 #14 Skrevet 16. august 2007 Vi bruker også velig lite penger på klær, 5000/6000 i året. Men så handler jeg så å si alt på Finn også da:-)
Hjertemor Skrevet 16. august 2007 Forfatter #15 Skrevet 16. august 2007 Det var smart! Og da regner jeg med at du har vært fornøyd? Skal sjekke ut om noen selger brukt vintertøy til barna, dresser osv:) Vi kan godt senke forbruket her i familien:)
Frøya&Odin Skrevet 16. august 2007 #16 Skrevet 16. august 2007 Jeg har alltid vært heldig og er veeeldig forbøyd. Har fått kjøpt masse billig merketøy også som idaT, minisafari, småfolk katvig etc. Så barna mine er absolutt velkledde. Har også kjøpt masse annet barneutstyr der som vogn, seng, sykkel, dukkehus mm. Og så kan man jo selge klærne igjen hvis de ikke er for slitte:-)
Hjertemor Skrevet 16. august 2007 Forfatter #17 Skrevet 16. august 2007 Det hortes bare kjempesmart ut ! Skal kikke innom FINN neste gang vi har behov for noe!!!!!
Sassy. Skrevet 16. august 2007 #18 Skrevet 16. august 2007 Ca 1000 kr pr måned. Men regner ikke med sånn jeg kjøper på konto hos HM og Ellos da. Vi er 2 voksne og 3 barn. Mellomste arver en del av søskenbarnet sitt,og minste arver litt av mellomste. Men barn sliter jo mye klær,så det blir for det meste nytt. Til oss voksne så kjøper vi kanskje noe 1 gang i året..... Men da bruker vi en del den ene gangen. Litt sånn nye truser, sokker og topper kjøper vi innimellom da...
Sassy. Skrevet 16. august 2007 #19 Skrevet 16. august 2007 Og handler en del i slutten på sesongene når det er mye tilbud :-) Får glatt en bærepose med klær da til 500kr :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå