Gå til innhold

Dagsoving for baby på 3,5 mnd..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye og ofte sover deres babyer på dagtid?

Ser det står i den boka fra sykehuset at de gjerne sover 3 ganger på dagtid. Det skjer aldri her i huset.

Hun kan innimellom ha en lang soveøkt på 3 timer, men aldri til faste tidspunkt. Ellers litt dupping ved puppen av og til..

Har dere faste tider de sover på dagtid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er han våken ca. en time mellom sovingene - som varer fra en halv til et par timer. Ingen faste tider.

Skrevet

Legger du han fordi han sovner da, eller "jobber" du han i søvn etter at han har vært våken en time?

Skrevet

Min våkner i 8 tida som regel. Steller han, får mat, koser oss sammen og leker. Så etter ett par timer er han trøtt, så da legger jeg han i vogna og vugger han til han sovner, evt går tur. Sover fra 1 time - halvannen time. Våken ca 2 timer, for så å bli trøtt igjen, går tur eller vugger han i søvn i vogna på terrassen. Sover 1 time eller 2. Så våken ett par timer og så har han gjerne en liten soveøkt i 5 tida på underkant av 1 time.

Så legger vi han for kvelden ca halv 9-9....

Sånn går nå daga'n.....:-)

Tidspunktene varier selvsagt litt avhengig når han våkner..

Han er 4 mnd og rutinene kom vel når han var rundt 2 1/2-3 mnd..

Skrevet

Har en jente på 3 mnd og tre uker

Våkner rundt 6-7 tiden...

våken 1-2 timer- sover 1-1,5 timer

våken 2-3 timer- sover 2-3 timer

våken 2-3 timer- sover ca 1 time

Våken 2-3 timer- så natt i 21 tiden.

Dette hørtes jo veldig regelmessig ut da. Det er vel sånn jeg egentlig ønsker at det skal være. :-) Og noen dager får vi det til. Ofte er det kvelden som ikke blir som planlagt, med små dupper istede for en lang på 1 time. Prøver å ha henne våken i alle fall et par timer før det er natta.Når jeg har mulighet triller jeg vogn til krampa tar meg for å holde henne i sovemodus den lange økten på dagen. Håper det skal stabilisere seg så jeg får hvilt meg skikkelig eller gjort noe fornuftig i løpet av dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...