Gå til innhold

hm, når begynner de å "sleipe" om kvelden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vesla har til nå sovnet ganske kjapt og greit på kvelden, sånn i nitida..

men siste par kveldene, har hun ligget og klynket og bråket og mister smokken og er veldig urolig.

hun gråter jo ikke, som regel, men sånn vi kjenner henne nå, så er det ofte sånn hun viser ubehag,, (hun gråter ikke så mye, egentlig)

Er hun sånn fordi hun vet vi vil komme inn til henne og putte i smokken igjen, osv? kanskje gi litt kos?

eller kan det være at det virkelig er noe som plager henne?

(de siste dagene har vært preget av at vi har sovet på tre forskjellige steder, fordi vi har vært på hyttetur, på besøk hos svigers og så kommet hjem til oss selv, for første gang siden hun ble født...)

hun er 8 uker gammel..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

altså, bør jeg la henne ligge og klynke, eller skal jeg gå inn til henne og putte i smokken igjen, etc??

Skrevet

Jeg ville gått inn. Det er jo trygt og godt for jenta di å vite at du er der og kommer når hun trenger deg!

Om du må inn og ut av rommet kjempeofte, ville jeg kanskje revurdert...:)

Skrevet

vært mannen min som har prøvd å roe henne i kveld.. han måtte inn og ut mange ganger, samt at han forsøkte å sitte der inne, og ha henne i armene sine.

hjalp lite, gitt.

men nå gikk jeg inn til henne, og jammenseg tror dere ikke hun sovnet, uten at jeg gjorde annet enn å gi henne smokken, bre over henne på nytt, gi et kyss på nesa og synge en sang..

mammapower!

men jeg lurer altså på dette, for i veiledningen vi har fått fra hs, står det at man ikke skal gjøre seg til "innsovningsmiddel" for barnet, for det er ikke bra, osv.

og at dersom barnet gråter, skal det plukkes opp umiddelbart, men om det ikke er gråt, så kan man la det være, og se om det roer seg..

men syns det er litt ille å la henne ligge jeg altså...

Skrevet

Min erfaring er at mange babyer er vare for forandringer mht sovested så jeg kan tenke meg at hun er litt urolig før hun skal sove nettopp fordi dere har sovet flere steder i det siste, det er helt normalt.

Hun er så liten, så jeg ville helt klart gått inn, gitt henne smokken, strøket henne og trygget henne på at dere er i nærheten. Hun vet nok ikke helt hvor hun er nå og trenger ekstra bekreftelse på at hun har noen kjente mennesker rundt seg.

Det med å utnytte situasjonen for å få oppmerksomhet kommer stort sett når hun er noen måneder eldre. Da tåler de å klynke/gråte litt alene i større grad, men først og fremst etter 6 mnd alder.

Lykke til!

Skrevet

Ville bare minne deg på at jenta di kun er 8uker... Hun trenger enno MYE kos og nærhet!!! :)

Skrevet

tusen takk for svar damer!

hva skulle jeg vel gjort uten dere!:)

Skrevet

å jada! hun får masse masse kos og nærhet!!

ofte bærer jeg henne i søvn i slynge på dagtid, og er jo alltid rett ved henne.

men blir alltid usikker på klynking vs. gråt, da hun ofte ligger og leker med lyder på dagtid..

Skrevet

Snuppa er nå 5 mnd og begynte slik ved ca 4 mnd. Tydelig at det ikke var noe galt, bare oppmerksomhetssyk. Vi har vert ganske konsekvent og "strenge" for å unngå at hun venner seg til å bli byssa i søvn. Dvs: når huin klynker/klager går vi inn og gir henne smokken, sier "såsåså", en liten kos og så ut igjen. Dersom hun styrer på lenge, lar vi det gå lenger mellom hver gang vi er inne. Dersom hun begynner å grine/skrike løfter vi henne opp og bysser, gir pupp,men ikke før. Dette har fungert greit for oss:)

Skrevet

tror det er sånn vi kommer til å gjøre det også! takk for at du delte din erfaring, Eg&Minlilleskatt!

Skrevet

Sånn er gutten min av og til også. Jeg venter en liten stund for å se om han roer seg. Hvis han fortsetter, går jeg inn og gir ham smokken og stryker ham lett over hodet.

Jeg lar ham i alle fall ikke ligge å "klage" i lang tid. Han er jo bare 7 uker...

Skrevet

Hei hei VinterSol ;) Snuppa mi på 9 uker er sånn.. Vi går inn til henne sånn en gang i blant.. Hun er veldig oppmerksomhetssyk, men når vi kommer laaaater hun som iiiingen ting, og er veldig overlegen, spes mot meg, he he=) :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...