Gå til innhold

pupper, BH-størrelser og ammeBH.

Anbefalte innlegg

Skrevet

brukte før graviditeten 80B, og har nå gått opp til 85D! Så de vokser ganske mye for tiden... men æh... hva er størrelsen over D? Har jo aldri hatt så store pupper før... er det E eller DD? Eller er det det samme? Bør jeg kjøpe ammeBH i 85DD/E da eller hva tror dere? Noen som kan anbefale gode ammeBH'er med god støtte? Vil ikke ha sånn i helt tynt stoff, syns det gir dårlig støtte. helst sånn t-skjorteBH, sånn uten sømmer og sånn, med formet cup, uten innlegg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er sikkert individuelt, men for min del stemte det bra å kjøpe en str større BH i ammeBH! I tillegg til at puppene blir litt større skal du jo ha plass til ammeinnlegg... For min del ble det kjempeviktig at BH'en ikke var trang rundt, så jeg kjøpte så stor jeg kunne, tror den var 90, og brukte i tillegg en sånn utvidelses"dings" for å utvide BH'en maks! Hehe, fikk helt hetta om jeg kjente noe som stramma rundt meg, bare måtte ha alt løst!!

Jeg kjøpte mine ammeBH'er på H&M, på salg til under 50-lappen, så de var ikke så veldig gode, så akkurat der kan jeg ikke hjelpe deg, desverre!

Skrevet

Hei.

Jeg har tidligere solgt undertøy, så litt peiling har jeg.

Det er litt ulikt fra merke til merke når det gjelder størrelser. Noen går fra D til DD andre fra D til E. Når det gjelder utvalg er det lite å finne i disse størrelsene hos H&M. Dersom det gjelder en kjedebutikk er det Lindex som er best på BH. De skal kunne litt. Spørr etter hjelp og forvent at de vet hva de holder på med! Jeg har nok mest sansen for en god undertøysbutikk som har et bredt utvalg. Dersom du bor sentralt er det jo litt å velge i. Selv er jeg ganske stor i utgangspunktet og bor i tillegg kjempe usentralt med lang vei til større byer. Derfor handler jeg på internet, far utlandet. Har noen merker jeg liker bedre enn andre.

Når det gjelder størrelse fra siste tiden i svangerskapet til å starte amming har jeg liten erfaring siden jeg kun er i min 8 uke. Men den generelle oppfatningern er at en går opp en størrelse ja. Men de første uken kan nok sprengen være litt mer enn som så. Det vet en jo aldri før det gjelder! Kjøp en i en størrelse større og vent til du er der...., kanskje?

Skrevet

Takk for svar =) ja regner med jeg kjøper en ammebh så jeg har til de første dagene og tar det derfra. Ikke vits i å bruke masse penger på ammeBH'er i feil størrelse =) skal sjekke ut lindex og "skikkelige" butikker. Bor i bergen så har godt utvalg av spesialbutikker her =)

Skrevet

jeg kjøpte ammebh på kappahl i går str 85D og da jeg kom hjem så passet ikke de 3 jeg kjøpte urk...må nok opp i 90DD eller E..

men et annet sted jeg har kjøpt bh passer 85D men det er et annet merke....

så jeg får bytte de til uka......

Skrevet

Min erfaring er denne:

I en spesialforetning får du virkelig den hjelpen du bør ha. Jeg ser flere går opp i str rundt, men forstår ikke at det blir riktig. Det er viktig at BH'n sitter godt rundt kroppen, for at du skal få den støtten du bør ha. Svært få som går opp mange cm rundt ryggen...?

Første graviditet ble jeg lurt til å kjøpe feil ammeBH, da de ikke hadde cup som passet. Da fant de en som var 85 cm rundt, mens jeg egentlig skulle ha 70! Da blir jo cupen større. Det endte opp med 15 cm ammeBH slengende rundt ryggen, og jeg kunne like så godt gått uten :o(

Lykke til!

Skrevet

Tror det kommer ann på kroppen din. Jeg har gått opp fra 70AA til 80C foreløpig, og har termin om 5 uker...

Skrevet

Du har helt rett. Noen BH-er "hopper over" DD, dermed blir én BH med cup E noe helt annet enn en annen BH som også har cup E. Dermed må man sjekke om BH-typen man ser på bruker DD eller hopper rett til E. (Og verre blir det. Noen typer hopper over FF og går rett til G. Dermed kan det være _to_ cup-størrelser i forskjell!)

I tillegg kan det være greit å vite at cup A i størrelse 70 er noe helt annet enn cup A i størrelse 80. Hvis cup A passer i størrelse 80, så er det cup B som passer i størrelse 75, og cup C som passer i størrelse 70!

Etter at jeg lærte meg dette med hvordan BH-er fungerer (de skal sitte STRAMT under brystet!), så har jeg hatt problemer med å finne riktig størrelse (siden cup-størrelsen da blir så stor). Jeg har måttet handle i spesialbutikker, og de amme-BH-ene som var der var SÅÅÅÅ stygge!

Men denne uken fant jeg til min glede ut at Babyshop har mange relativt fine amme-BH-er i stor størrelse. Jeg ser for meg BH-shopping der et par uker etter fødselen! :)

Skrevet

dette m bh er en egen vitenskap!! :) og puppene vokser jo en del under et svangerskap, så det er ikke alltid så lett å finne riktig str. på HM har de lenge hatt litt glorete farger, men de har fått inn en kjempefin serie nå m bh og hotpants i sort. ellers har lindex ok utvalg. selv må jeg på babyshop og "den kule mage" for å finne store nok bh'er.. ligger mellom 70 og 75, så ikke så lett å finne stor nok cup,men der har de opp til H-cup! :)

har ikke sett noen amme-bh i t-skjorte-bh-type, men på den kule mage har de bh m "trygge" spiler, den er jeg veldig fornøyd med!

lykke til !!

Skrevet

tusen takk for alle svar! uff, blir helt forvirret av dette BH-greiene jeg... før var det liksom enkelt og greit 80B men nå er det plutselig mye større størrelser og jeg vet jo ikke hvordan puppene blir etter fødsel... hehe er ikke vant til å ha megajur jeg... =P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...