Piruett Skrevet 15. august 2007 #1 Skrevet 15. august 2007 Stakkar lita. Har de siste dagene hatt veldig hard mage. Har fått ut bare noen klumper som det nesten er bare å plukke ut av bleien. Hun har begynt å få grøt morgen og kveld, og kanskje noen grønnsker/frukt på dagen ( er 6 mnd). Prøvde å gi henne sviskesaft i dag. Hvor lang tid tar det før det evt funker? Hva er deres tips til hard mage jenter?? Skal prøve å gi annen grøt kanskje(gir havregrøt med banan-aprikos nå)
Lumsk Skrevet 15. august 2007 #2 Skrevet 15. august 2007 Svisker burde hjelpe ja. Men ellers kan du jo blande malt og/eller litt olje i grøten. Og gi masse drikke, det hjelper her iallfall til tross for at han fortsatt har hard mage.
Bellen^2 Skrevet 15. august 2007 #3 Skrevet 15. august 2007 Vi gikk gjennom det samme da junior var rundt 6 mnd og startet for alvor med grøt. Jeg synes det var mye søl med sviksesaften, sviskepuré er mye greiere:) Hvis ikke det gjør susen kan jeg anbefale tørkede økologiske aprikoser som du får kjøpt på helekost. Jeg koker de, moser og har i grøten hans. Kokevannet kan du også bruke. Junior synes det er snadder og det setter fart på magen hans. Banan kan gi treg mage så det kan være lurt å styre unna det hvis han allerede er treg i magen.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2007 #4 Skrevet 15. august 2007 Jenten min hadde det på samme måte og sviskesaft funket ikke. Nestle sin består ca 40 % svisker og resten vann, så den var nok ikke konsentrert nok. Men jeg tar malt i grøten morgen og kveld, litt mindre enn en teskje. Etter fire dager var magen helt fin igjen, og nå kommer det fin og myk avføring flere ganger for dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå