Gå til innhold

Sopp? brystbetennelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min er nå 6 uker, og jeg synes enda at ammingen er vond...:( har hatt en fin periode,men nå er det vondt igjen. Lurer på om jeg kan ha sopp? det klør ikke,men brystvortene er røde og ømme(!)...vet ikke hvordan det er når man har sopp..? I tillegg har jeg litt klumper rundt brystvorta...tror det kan være tette melkeganger som jeg har prøvd å få bort ei stund nå,men de vil ikke helt forsvinne, blir myke når jeg masserer de og sånt,men blir fort harde igjen...har hørt det kan føre til brystbetennelse, men leste et sted i dag at de klumpene faktisk kan være brystbetennelse..? ble mange spørsmål her, så håper noen kan hjelpe, for nå begynner jeg bli lei av at det skal gjøre vondt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kontakt ammehjelper se ammehjelpen.no

- kanskje du kan få hjemmebesøk

Håper det blir en årnings!

Skrevet

Du lurer på om du har sopp... På meg opplever jeg sopp som "brennende" og intens svie, spesielt etter amming. Har babyen din trøske i munnen? Det ser du som hvitt belegg/små prikker innenfor leppene og innover kinnene på innsida.

I så fall kan du godt være smittet på puppene.

Man får Mycostatin krem og mikstur for å behandle dette.

Ubehandlet kan d bli vonde sår på puppene av det, og d er ikke å anbefale, har nemlig prøvd *au au au*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...