Anonym bruker Skrevet 15. august 2007 #1 Skrevet 15. august 2007 Noen som har født setefødsel uten epidural?
Gjest Skrevet 15. august 2007 #2 Skrevet 15. august 2007 Jeg ble selv født i setefødsel og da var det en selvfølge at min mor skulle få epidural. Men nå er jo dette 20 år siden også da. regner med det ikke vil være noe problem å få epidural dersom du ønsker det, og hvis fødselen ikke er kommet for langt til det. (åpningen må vel være 4-7 cm for å få epidural mener jeg). Skriv i ønskebrevet hvilke ønsker du har rundt smertestillende så tar de nok hensyn til det =)
År og dag Skrevet 15. august 2007 #3 Skrevet 15. august 2007 På de fleste sykehus er det rutine med epidural ved setefødsel, i alle fall når seteleie er erkjent på forhånd. Det er vanlig å anbefale fødende med kjent seteleie å møte opp på fødeavdelingen straks de kjenner symptomer på at fødselen er igang, slik at man rekker å få epidural. Dette er i alle fall prakis her.
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 15. august 2007 #4 Skrevet 15. august 2007 Men det er ikke automatisk at du får det.. 3 av mine venninner har født uten epidural el andre bedøvelser når de hadde setefødsler.. D gikk fint d sa de:)
Gjest Ut på tur Skrevet 15. august 2007 #5 Skrevet 15. august 2007 Ved seteleie er det ikke da sånn at man dersom vannet går skal legge seg ned og ringe sykehuset og så skal man inn med det samme ? Kan ikke forstå at epidural skulle være noe problem da.
@nemone Skrevet 16. august 2007 #6 Skrevet 16. august 2007 Problemet er hvis sykehuset ikke har kapasitet, hvis anestesilegen(e) er opptatt med andre, mer prioriterte oppgaver. Men jeg mener de sa på det fødselsforberende kurset at setefødsler er prioritert foran vanlige fødsler. Så man er iallfall ikke helt bakerst i køen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå