Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 15. august 2007 #1 Skrevet 15. august 2007 Bare lurer...kan jo ikke levere helsekortet mitt, der står alt for mye rart fra mine svangerskapsplager til trossamfunn... Er det noe annet man leverer da?? Og når skal man søke NAV om fødselspenger??
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 15. august 2007 #2 Skrevet 15. august 2007 Kan du ikke be JM eller lege skrive en erklæring på antatt termindato? Eventuelt kan du ta kopi av skjemaet som du fikk på ordinær UL (hvis du har vært der da). Der skal jo også termindato stå. Tror ikke det er andre sensitive opplysninger på det skjemaet. Usikker på når du må søke NAV om fødselspenger, men når det gjelder foreldrepenger er f.eks en og en halv mnd i forveien god tid:o)
Gjest Skrevet 15. august 2007 #3 Skrevet 15. august 2007 Du får erklæring hos legen eller JM som du leverer hos NAV, og denne kan du jo også levere hos arbeidsgiver. Ta en kopi eller noe. Hos NAV må du søke om fødselspenger innen tre mnd etter fødsel. Hvis NAV skal utbetale stønaden kan det jo være greit å søke før, slik at slipper opphold i utbetalingene. Jeg søkte mandag, 1 uke før termin, og han på NAV la det inn med en gang. Nå er vi en liten plass, og lite trygdekontor da...........)
prøvekluten+3små Skrevet 15. august 2007 #4 Skrevet 15. august 2007 jeg fikk en attest fra legekontoret som jeg leverte jeg
Gjest Ut på tur Skrevet 15. august 2007 #5 Skrevet 15. august 2007 Trenger du en bekreftelse? Jeg bare fortalte dem når jeg hadde termin jeg......
Yarn Skrevet 15. august 2007 #6 Skrevet 15. august 2007 Det gjorde jeg også, og ingen har spurt om noe.. det varierer sikkert fra plass til plass. Men NAV trenger bekreftelse.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2007 #7 Skrevet 15. august 2007 Helsekortet er det arbeidsgiver skal ha. arbeidsgiver sørger selv for å finne fram skjema hun/han skal fylle ut....sammen med deg. ringer du NAV, sender de deg det aktuelle skjema du skal ha fra de! er du i tvil om noe, spør NAV. erfaringsmessig vet de "alt"!
Gjest Ut på tur Skrevet 15. august 2007 #8 Skrevet 15. august 2007 Helsekortet er en privatsak mellom deg og lege/JM den skal IKKE vises til arbeidsgiver akkurat som når du har en sykemelding så får ikke arbeidsgiver vite diagnosen din. Dersom du må ha et papir på når du har termin får du legen din til å skrive dette for deg. Det skal med ett sånt papir til NAV så da fikk jeg legen til å skrive ett til meg. Jeg måtte betale 50 kr for det, men heller det enn å vise helsekortet til arbeidsgiver hvertfall. Der står det mye rart de har INGENTING med, jeg viser det jo ikke en gang til mamma
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå