Gå til innhold

er jeg egnet som mor??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir litt småirritert av alle aldersutsagna her inne, så da mener jeg dere får dømme enkeltsituasjoner å ikke greie alle under en kam!Har forstått at 23 er den mangiske alderen her! Her er min situasjon: Jeg er 22 år, samboer er 27. VI har vært samboere i 2 år, og sammen i snart 6år. Jeg er ferdig utdannet sykepleier, og har jobbet ett år som det. Vi har stort flott hus, flere biler, båt, motorsykkel og mange andre verdifulle ting. Vi har økonomien i orden og har spart en del penger til den lille som kommer! Spiren var planlagt og både jeg å samboer gleder oss masse til den lille kommer. Vi har familie som ble overlykkelige og føler selv alt er fryd og gammen!Jeg har en lillebror på 6, så vet at babyer ikke bare er kosing og dulling. Men noen her inne sier at mødre under 23 har ingenting å tilby barna sine!Jeg er 23 når den lille kommer, er jeg mer egnet da???Og hva har i såfall en 30 åring å tilby barnet som ikke jeg har??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er av den oppfatning at hus, bil, båter, motorsykkel osv, ikke avgjør om folk blir gode foreldre eller ikke...

Men jeg velger å tro at samtlige her inne har det samme målet:

- å bli verdens beste mamma! :o)

Skrevet

Tviler ikke på at du er egnet som mor! Blir sikkert en kjempegod mor også :)

Men det er nok ikke alle som har livet sitt så i orden som du når de er så unge. Ikke alle har fått fullført utdannelse, skaffet seg hus, bil, båt osv, og bra økonomi.....

Og egentlig er jeg lei hele denne aldersdebatten på bim. Jeg tror ikke at det er garantert at en 30 åring er mer egnet som mor enn en på 23. Ser jo bare hvor mange merkelige folk det er rundt omkring...og det har INGENTING med alder å gjøre!

Skrevet

Tror alle tingene man kan gi et barn er uviktig i forhold til kjærligheten man gir!!

Et barn ville vel heller hatt nærhet og kjærlighet enn et stort flott hus, mange biler og masse leker.

Kjærlighet og omsorg for et annet menneske kommer ikke plutselig når man blir 23!;)

Skrevet

Jeg må bare spørre, hva har hus, bil, båt, motorsykkel osv å gjøre med hvor gode foreldre man blir?

Skrevet

Du er gammel nok til å bli mor når du skjønner at utsagn som de du refererer til her, ikke er noen ting å bry seg om.

Skrevet

de materielle tingene har ingenting å si for meg, er ikke det som avgjør hvor gode foreldre en blir, men det virker som om det er det eneste folk her inne er opptatt av!Henviser til innlegg "har egentlig mødre under 23 noe å tilføre et barn"

HI

Skrevet

Jeg tror du får svar på ditt eget spørsmål om du leser innlegget ditt en gang til...

Det du kanskje ikke vet er at det er ikke det materealistiske som teller når man skal planlegge barn. Det spiller ingen rolle hvor mange bilder du har, dog det er fordel om du kanskje har en.

Det som derimot spiller en rolle er om du vet hvem du er, er trygg på deg selv. Har du reist og sett verden? Har du opplevd og taklet utfordringer? Har du opplevd nederlag, samt taklet de også? Er du sterk som person?

Det er nettopp dette som ikke alle under 23 (eventuelt også høyere alder) kan si at de har opplevd. Ofte har de bodd hjemme til de var 18, flyttet på hybel, fått utdannelse og så funnet mann og vil lage baby. Dette er ikke å ha fått livserfaring. Dette er bare starten!

Men - det er heldgivs mange som klarer fint å tilføre et barn det det trenger uten at de har opplevd så mye mer enn det jeg nevnte ovenfor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...