ღZalina med Robin og Isabelleღ Skrevet 15. august 2007 #1 Skrevet 15. august 2007 Lille Isabelle har kommet til verden! Her er vår lille reise fra å bli 3 til 4. Fredag kveld, fikk jeg små rier, satt jo sef. på chaten og snakket og lurte fælt på om jeg skulle dra.. det ver jo ikke noe særlige vonde.. men med 4 min mellomrom og 1 time å kjøre til syke huset. Litt etter 12 ringte jeg, og dem ville at jeg skulle komme, så da måtte vi få lille gutt avsted til mommo. Da vi kom på syke huset ble det tatt en ctg. og alt var bra! dem ville at jeg skulle få sove. så vi fikk en god dobbel seng å sove i. selvfølgelig ga riene seg på morgenen.. og vi ville dra hjem..Men det fikk jeg ikke lov til, jeg hadde for høyt BT og spor av protein i urinen.. Så de ville sette med i gang( med gel) Jeg fikk første gel behandlingen lør. .. den gjorde ikke stort! hehe Vi måtte ha 2 behandliger til med gel.. en på søn og en på man.... Fike bare små rier som jeg lå med hver kveld.. og 2 cm åpning Tirdag morgen hadde dem bestemt seg for å ta vannet og det var åpning. Det var det 3 cm og vannet ble tatt litt etter kl 9.. det skjedde ikke stort av det heller. Fikk små rier med 5 min mellomrom.. men dette var ikke vondt i det hele tatt.. så jeg gikk rundt og spiste mat, så på tv og spilte kort med sambo.. jordmor kom inn og så om det ikke ville ta seg opp etter halv 2... så ville dem sette meg på drypp. Det gjorde det ikke. og lille i magen viste mer liv enn noen gnag.. hun sparket rundt i alle kanter.. så ctg som ble tatt før vi kunne sette på dryppet... var sort av alle sparkene hennes. litt morro. Dryppet ble satt på litt over 2 og det fungerte med en gang. Jeg synes det var godt å røre på seg så jeg gikk rundt med denne stangen med drypp maskinen på.. og snakka og smilte. Noen min med rier og jeg kjente det tok seg opp sikkelig.... så jeg spurte om lystgass.. det fikk jeg den var helt utrolig! for et rus.. haha Det var ikke mange min etter så fikk jeg så vondt ( smerter jeg kan sammenligne med i sluttfasen med lille gutt.) det sa bang.. og det gjorde så vondt.. Jordmor sa at jeg hadde bare 8 cm åpning og måtte nok vente litt til, da spurte jeg om epidural... og det skulle jeg få og det ble bestillt. Det kunne være for seint, men jeg skulle få det om jeg ville. Men jeg måtte gå på do, slik at det ikke var noe i blæra da den ble satt. Hjelp, tenkte jeg da! grep lystgass maske en gang på en fæl ri.. og kasta meg ut av senga, jeg løp på do!!! ( dette skulle jeg klare og komme meg tilbake før neste ri.. sambo etter med dryppet) hihi.. det måtte sett bra ut. Jeg fikk tisset og løpt tilbake til maska mi før en ri kom, men jeg rakk ikke å legge meg ned.. stod og pusta på 2 stykker. før jeg la meg ned. Nå hadde jeg vondt, og jeg skalv på de 2 neste..følte at jeg skulle besvime... Jormor spurte meg om jeg hadde trang til å presse, jeg viste ikke! og Jormor tenkt hun kanskje skulle skjekke.. men da kom det en så vondt ri.. og jeg pressa.... og jormor skjønte det var noe som skjedde. Jormor sa at nå kommer babyen! Jeg trodde hun tulla.. og nektet da hun skulle avbestille epiduralen... hehe Så kom det en ri til, Jormor rakk ikke å ta på seg hanskene.. der kom jenta som et skudd.. bare litt over 1 time etter at ble satt på drypp. da 2 press rier.. Kl 15.42 07.08.07 kom Lille Isabelle til verden. 3375 gram og 50 lang. en liten prinsesse! Det var en helt utrolig fødsel, gikk kanskje litt fort! haha.. men det kom noe super godt av det.. det var så verdt det! fantastisk.. så godt da hun ble lagt på brystet mitt! ååå jeg skal aldri glemme den følelsen!!!!! Nå sitter jeg her hjemme med en helt nydelig jente! hun er kjempe snill og storbror på 20 mnd skal nusse henne hele tiden.. livet er godt!
LRMG Skrevet 15. august 2007 #2 Skrevet 15. august 2007 Grattis! Synes det høres ut som om lystgassen sitter i ennå jeg!?
ღZalina med Robin og Isabelleღ Skrevet 15. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 15. august 2007 hahaha det tror jeg! jeg ser jeg har skrivet en en fei! lol...
attpåklatt!! Skrevet 15. august 2007 #4 Skrevet 15. august 2007 Litt misunnelig på deg her eg sitter.. hadde vært godt å være ferdig nå ja.. Men, skal holde ut noen uker til! Gratulerer så mye til dere!! Nyt den gode følelsen lenge... Lykke til videre! *klem*
Tessa-81 Skrevet 15. august 2007 #5 Skrevet 15. august 2007 Takk for at du delte historien med oss. Gratulerer med overstått fødsel og en jentebaby:-) Nå er det oss andre igjen!
Spira31 Skrevet 15. august 2007 #6 Skrevet 15. august 2007 Gratulerer så mye med jenta! Nydelig navn.. hehe.. vi skal nemlig kalle vår jente for Maia Isabelle;) en smule misunnelig da siden jeg hadde termin 8.aug og venter enda... hørtes ut som en fin fødsel.. bortsett fra all ventingen fra fredag til tirsdag da! klem
Nr4? 💓 Skrevet 16. august 2007 #7 Skrevet 16. august 2007 fantastisk god historie å lese!det lyser ut av den hvor lykkelig dere er nå, inn med litt galgenhumor og det heile! Når jeg leser sånne historier gleder jeg meg masse til det blir min tur!! enda noen uker igjen.. kos deg masse med det nye familiemedlemmet!!
"husmor"med lille Nora Skrevet 16. august 2007 #8 Skrevet 16. august 2007 Endeli kom historien eg har ventet på gratulere nok en gang og kos dere sååååå mye!!!
ikkeakkurattattpåklattfødeklar Skrevet 16. august 2007 #9 Skrevet 16. august 2007 Gratulerer så mye=) Masse lykke til videre og kos dere masse fremover. Tiden går kjempe fort. Kjempe fin historie, bare gleder meg mer og mer til det er min tur. Kos dere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå