Gå til innhold

Var til jordmora i dag jeg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fortalte henne om min jobbsituasjon. (jobber på småbarnsavdeling i bhg)

Jeg fortalte henne som det er at jeg er sliten hver kveld etter mye løfting, sitte på huk osv. Å at jeg ikke forstod at de plasserte meg der. Hun skrev med en gang et brev der det sto at jeg burde omplasseres osv til en avdeling med større barn.. Leverte det til min arbeidsgiver, og fikk ikke akkurat det responsen jeg ville ha. Der fikk jeg bla høre at dette var upassende, at hun måtte gjøre om på mye pga at min veileder er på småbarnsavd, dessuten var min stillingsprosent på den avd, og det ble mye rot med turnus. Her snakker vi om å tilrettelegge for gravide, noe som arbeidsgiveren er pliktig til å gjøre.. Kom kanskje litt uklart fram her, men hun ble ihvertfall skikkelig sur og ekkel... Mente at jeg kunne jo jobbe der, var jo mange gravid som hadde gjort det føre meg, uten å måtte bli omplassert!!

Nei, dere får bare spør om dere lurer på noe:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg ville kontaktet jordmor igjenn, jeg da og fortalt hva slags respons du fikk av sjefen din. Arb. givere vet ikke alltid sitt/ansatte sitt eget beste. Bedre å gjøre litt jobb med omplassering, enn at du skal bli sykemeldt da. Det gagner jo ingen..

Skrevet

Ja, jeg har tenkt på det. Flere som mener at jeg skal kontakte henne.. Å vi fant ut at det var bedre at jeg ble omplassert, og ga jobben en sjanse, enn å sykemelde meg med en gang... Huff

Skrevet

Huff, synes synd på deg jeg...

Selv er jeg så heldig å ha en topp sjef (jobber også i barnehage)

Hun var den første på jobb som fikk vite om graviditeten. Ga meg beskjed om å ta ting med ro og kjenne mine begrensninger.

Det er vel heller jeg som er litt vel ivrig til tider.

Da er det kjekt med en sånn sjef :)

Ønsker deg lykke til!

Skrevet

At det går an. Her ønsker du en annen litt mer ok arbeidsdag, det er jo ikke snakk om sykmelding, du vil jo gjøre noe med situasjonen din slik at du skal holde ut. Også møter du veggen? Jeg blir helt oppgitt jeg. Hva om det var sykemelding du kom med da, skulle hun nekte for det også pga problemene det blir med turnus?

For en arbeidsgiver!

Skrevet

Dersom arbeidsgiver ikke vil/kan opplassere deg, noe arbeidsgiveren din er pliktig til å gjøre, dersom det lar seg gjøre, så har du krav på svangerskapspenger. Jeg hadde en fysisk veldig tung jobb i mitt første svangerskap, og jeg fikk svangerskapspenger da arbeidsgiver ikke kunne tilrettelegge jobben min.. forhør deg litt ang dette.. er iallefall ikke noe vits i å slite deg fullstendig ut før du får en egen unge å passe på!!

Skrevet

Jeg har jo allerede en unge å slite meg ut på:) Heldigvis er han veldig snill. men jeg vil jo gjerne strekke til for han også. Merker at jeg blir fort sinna. Får jo så dårlig samvittighet etterpå:/

Skrevet

Men kjære deg...du trenger da ikke bære rundt på de små barna, sett deg heller ned på gulvet sammen med de, eller på en lav stol. Jeg jobber selv i barnehage, 0-6års avd., og har aldri bært rundt på barna, det tåler ikke ryggen min! Gjør det beste ut av situasjonen, overlat løft til de andre du jobber sammen med de neste månedene. Det er sikkert rom for å kunne ta seg en ekstra pause iløpet av dagen nå som du er gravid. På min arbeidsplass har det vært maaaaange gravide de siste årene, og de eneste som har vært sykemeldt er de med ekstrem svangerskapskvalme og bekkenløsning...Høy arbeidsmoral og noen justeringer er det som skal til!

Syns det er syns at sjefen din svarer deg på den måten hun gjør, hun burde heller sagt at det var vanskelig å bytte avd., men at hun skulle gjøre sitt beste for å tilrettelegge for deg på den avd du er - på den måten kan du være i jobb lengst mulig!

Lykke til!!!!

Skrevet

huff å huff...jeg blir så jævli forbannet. skammer meg over de som er så uheldige å ha slike sjefer.. viser godt at de driter i arbeidsfolket sitt, og tenker kun på seg selv.. hun ble vell sur for hun måtte jobbe litt ekstra med å gjøre om turnus. men hallo...sorry, ble bare så provosert..er ikke rart at mange gravide gruver seg til å fortelle at de er gravide.

stå på...hadde jeg vært deg hadde jeg sykmeldt meg på trass..

Skrevet

Du er ikke bare du som er forbanna for å si det sånn..:)

Har lyst til å sykemelde meg på trass ja, bare for å være vrang og jævlig;) Mohahahaha:)

Skrevet

Skulle nesten tro du jobba i samme barnehage i Larvik som jeg gjorde da jeg ble gravid... Der ville de helst at jeg skulle bli sykemeldt og så fikk de avsluttet mitt engasjement etter noen korte uker... Hadde ingenting å gå tilbake til etter svangerskapspermisjonen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...