Gå til innhold

åh....er så redd det går galt.........huff....bare griner og griner.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Sitter nå å griner og håper alt jeg kan for at det ikke skal gå galt.

er 5+5 i dag og fikk litt lys lys brun/rosa utflod i truseinnlegget.Men ikke på papiret når jeg tørket meg etter dobesøk.

Har hatt fryseforsøk og går på progestan stikkpiller.

ÅÅÅÅÅ er så nervøs for at det skal gå galt.

Har jo ikke ultralyd før om to uker. klarer ikke vente helt til da for å få sjekkt om det er noe der.

Noen med lignende historie, så vil jeg gjerne høre.

:-/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil bare gi de en trøsteklem og ønske deg lykke til. Håper dette går fint for deg!

Skrevet

Går ut fra at det er prøverørbeh.? Tror det er mange som har farget utflod og de har ikke mista. Stikkpillene du tar kommer jo noe ut igjen. Det gjorde det hos meg (men ikke farget). Krysser fingrene for deg.

Skrevet

Kjære deg...

Har ikke erfaring på dette området, men vil bare si at

det er viktig at du prøver å tenke positivt nå :o)

Dette skal gå bra!

Lykke til!

Skrevet

hadde jeg vært deg hadde jeg ringt en jordmor eller prøvd å ringe rett til sykehuset selv og bedt om å få en ultralyd de nærmeste dagene. Du blir jo helt gal av å gå sånn.

Skrevet

jeg opplevde lignende i uke 21, det viste seg å være ingenting!

hører om flere her inne som har opplevd det samme!

jeg var såpass langt utti svangerskapet da, at jeg kontakta fødeavdelinga, som ba meg komme ned for en sjekk, de sa også på telefonen at det mest sannsynlig ikke var noe å bekymre seg over! og det var det jo ikke!

forstår at du blir nervøs, da!

jeg ville nok ringt fastlegen og forsøkt å få en henvisning til ul! bare for å roe dine nerver! (som sagt, en sånn liten blødning er nok ingenting!)

:)

Skrevet

Kjære deg rm83 :o)

Om det ikke blir mere enn dette tror jeg du skal ta det hele med ro.

Er vel ikke så lenge til du skal på tidlig ul?

Kommer det mere av dette i morgen så ringer du klinikken og snakker med dem.

Men jeg tror dette går helt fint jeg !¨

Klem!

Skrevet

det hadde jeg også et par ganger i begynnelsen av svangerskapet med tulla. Er vist helt normalt, hun lever hvertfall i beste vellgående , er 7 månder nå =)

Skrevet

moren min hadde samme forsøk som deg og hun hadde sånn må brun utflod som deg og lillesøstern min er 8 mnd i dag så det går nok bra tenk positivt nå.

Skrevet

Har en venninne som har vært igjennom noe lignende. På sykehuset sa de at gravide selv kan ringe og bestille ul når de er bekymret. Ta magefølelsen på alvor og ring sykehuset for å få ultralyd. Greit å få sjekke sånne ting når man er bekymret.

Skrevet

Ville absolutt ha ringt legen som følger deg opp. Men noen UL nå, er ikke nødvendigvis så lurt. Tror det skal noe til å se bankende hjerte så tidlig... Rett meg dersom jeg tar feil, men jeg mener hjertet begynner å slå først på 22. dag etter befruktning, og først rytmisk to dager etter det igjen. Dermed er du vel helt på grensen til å kunne se noe bekreftelse i det hele tatt. Sikkert derfor din rutine-UL er satt opp om to uker. Da vil det være mulig å se plomme og hjertet, dersom det er liv...

Kanskje ikke det svaret du ville ha, men...

Skrevet

tusen takk for svar, ble litt beroliget.

er ikke kommet noe mer grums, litt mindre, bare noen prikker i truseinnlegget.

Skal ringe fastlegen min i morgen og snakke med henne om evt tidligere ul. Får se an om det kommer mer blod...

Er bare så utrolig redd for å miste spiren, da den endelig etter mange års prøving satte seg fast.

Skrevet

Jeg blødde i begge svangerskapene mine.. det ene resulterte i en nydelig gutt og nr to kommer om noen mnd;)

Skrevet

Jeg har nå blitt mamma til verdens fineste gutt som er et resultat av fryseforsøk.

Og jeg hadde brun utflod i starten av svangerskapet, og jeg blødde flere ganger også. Friskt blod. Men jeg var like fullt gravid fordi :) Heldigvis.

Ikke ta sorgene på forskudd. For de fleste så går dette veldig bra :)

Gratulerer så mye forresten :):):)

Skrevet

Husk at 25% av alle gravide som går til termin og føder friske barn, har opplevd blødninger i svangerskapet. jeg har selv blødd noen ganger i svangerskapet (dog senere) og her er det en snart ferdig jente i magen enda =)

Blødninger kan komme av mange ting. stress, sex, uvi, sopp, det at du egentlig skulle hatt mensen osv osv osv. det trenger ikke være noe galt! og ved SA pleier man vel å blø ganske mye, og ikke bare noen dråper... dette går helt fint skal du se =) lykke til, og hold oss oppdatert!

Skrevet

Hadde også en blødning rundt samme tid som deg, etter fryseforsøk.Mest sannsynlig bare ømfintlige slimhinner... Bestilte en ul på volvat jeg for å være på den sikre siden. Og der var det jammen et hjerte som slo!! Lille gutten vår er forventet om ca 3-4 uker!! Det går nok bra skal du se, masse lykke til :)

Skrevet

Uffameg, stakkars deg!! Skjønner at du er redd. Nå vet jeg ikke hvordan disse Progestan stikkpillene er, men har vet om mange som har fått brun og/eller blodig utflod av Crinone vag.gel/stikkpiller (progesteron) uten at det har vært noe galt. Synes du skal ringe legen din i morgen og fortelle hva som har skjedd og at du er redd, så kan hun sikkert berolige deg.

Håper og tror at går bra med deg og sender deg en stor klem :-)

Skrevet

Prøv å tenke positivt, de aller fleste gangene går det helt bra. Jeg opplevde det samme da jeg var 5+4 ved mitt første fryseforsøk. Først litt brun utflod på kvelden, deretter blødinger på natta. Jeg mista desverre spiren, men for de aller fleste går det veldig bra og mange opplever småblødninger.

Jeg var på UL den dagen og det var for tidlig til å se noe. Gyn sa det var lite vits fordi det kunne være noe der selv om ho ikke så noe fordi det var så tidlig, og da ville jeg blitt mere bekymret.

Jeg vet hvordan du føler deg nå. Slapp av på sofaen og hold deg i ro. Det går sikkert helt fint. Kontakt legen dersom du får mer blødinger.

Masse lykke til!

Skrevet

heisann damer

Tuusen takk for fine svar i går. Ble ikke mer enn de bittesmå spotting/blødning enn i går.

I dag var det ikke antydning til blod, bare littt gulaktig utflod kanskje.

Er utrolig lettet. håper det ikke kommer mer.

Har ikke snakket med legen, men ser det heller ann litt, kommer det mer får jeg kontakte dem og prøve og få en tidlig ultralyd.

Tuuuusen takk damer. Hva skulle jeg ha gjort uten dere.

:-))

Skrevet

Godt at det ikke har kommet mer :o))

Opplevde det samme da jeg var 6+0 på vei. Pga en tidligere ma så sendte legen meg på innvendig ul på sykehuset. Gynekologen fant etter en stunds leting en bitteliten baby med et bankende hjerte!! Hun sa at blødningene var hormonelt betinget, og jeg opplevde blødninger et par ganger til ca uke 13 og 15.

Nå ligger verdens beste gutt på snart 2 og en halv mnd. på brystet mitt og sover.

Har nå hoppet over til dib, men kikket innom her nå og ville dele dette med deg. Som du ser opplever mange blødninger uten av det er fare på ferde.

Masse lykke til!!

Skrevet

Jeg hadde sånn i uke 6, at det var i truseinnlegget, men ikke på papiret. Fikk UL med en gang etter å ha snakka med legen min, du kan jo ringe og forklare situasjonen din, og si at du er bekymra. Ellers finnes jo muligheter for privat UL også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...