Gå til innhold

Har fått tilbake tante rød...men har man eggløsning da??


Tirilill

Anbefalte innlegg

driv å diskuterer litt med gubben. Han mener at man ikke nødvendigvis har eggløsning selv om mensen har kommet. Jeg trodde man måtte ha eggløsning for at mensen skulle komme.

Noen som vet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

så vidt jeg husker blør en fordi egget løsner....dv jo si at du også har eggløsning og kan bli gravid igjen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før eggløsning dannes det en slimhinne i livmoren, og så kommer egget ut av eggstokken og triller ned den lange veien gjennom egglederen på leting etter små svømmere å smelte sammen med, og hvis det ikke finner noen svømmere vil ikke livmora ha slimhinnen som den har laga til egget og svømmeren (som jo ikke har smelta sammen fordi Tirilill og Gubben ikke har hatt seg til rett tid, når egget kom trillende) og så støter livmora ut slimhinnen, og blir da sår og blør litt, Som på folkemunne kan kalles tante rød.... Altså så lager livmora slimhinne til egget før vi får eggløsning, og så blir dette utstøtt 14 dager etter eggløsning hvis egget ikke blir befrukta og fester seg til slimhinna.. Som ble lagd av livmora...

 

Og jeg er visst trøtt, for dette ble teit, men det er nå sånn jeg har forstått det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja kanskje det er tingen...du har sikra deg ihvertfall!! Det blir noen spennende uker framover nå.

Jeg elsker det der vente, undre stadiet hvor man lurer på om man er eller ikke er gravid. Det er så usannsynelig spennende å ta gravid test og vente på resultatet!!

Også så artig å se magen vokse igjen!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...