linda87<3 Nathalie 5/9<3 Skrevet 15. august 2007 #1 Skrevet 15. august 2007 Er sengeliggende og jobber hardt for å holde systemet i gang, samtidig som jeg vil unngå luftsmerter. Hva bør jeg ikke spise? hva er bra og spise? takk for svar
Mazza** Skrevet 15. august 2007 #2 Skrevet 15. august 2007 Biola setter hvertfall systemet igang vet jeg....
line_n & sara Skrevet 15. august 2007 #3 Skrevet 15. august 2007 fiber, væske og tørkafrukt! og biola er jo også greit å ha! husk at fiber er viktig, men det er viktig å drikke nok væske ved siden av, ellers suger fibrene opp all væske i magen, og gir hard mage (dvs ved diare er fiber bra, ved hard mage er fiber og masssse vann bra, til vanlig, er litt av hvert bra!)
Stor_smil Skrevet 15. august 2007 #4 Skrevet 15. august 2007 Hold deg unna lakserende godteri.. som feks drops, tyggis osv. Kål, løk, erter osv gir luft i magen. Druer, rosiner osv kan gi luft i magen. Som nevnt over her, drikk masse vann, få i deg nok fiber og kanskje noen strech-øvelser kan være med på å sette bevegelsene i tarmene i gang?!? På apoteket kan du kjøpe duphalac, som er lakserende olje, som smører tarmen slik at avføringen glir lettere (jadda, her får du detaljer...), det kan jo være greit å bruke litt innimellom dersom du får forstoppelse--> som igjen lett kan føre til hemorider. Hvis du er plaget med luftsmerter selger de ett produkt på apoteket som heter Siloxan. det taes ikke opp i tarmen, og er derfor ufarlig å bruke mens man er gravid. Det gir en slags kjemisk reaksjon i tarmen slik at luften kommer ut. Omdu skulle få skikkelige luftsmerter som strekker seg opp mot skuldrene, hjelper det å legge seg på siden.... (og presse..hihi) Lykke til, håper du slipper unna det aller verste
Gjest Skrevet 15. august 2007 #5 Skrevet 15. august 2007 Mye væske er viktig i alle fall, ja. Vet ikke hvorfor du er sengeliggende, men hvis du har mulighet så burde du "trene" litt der du ligger. Ta knærne opp til magen og ned igjen, en av gangen. Dette skal være bra for fordøyelsen )
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 15. august 2007 #6 Skrevet 15. august 2007 druer, kål, erter, mais lager luft=)
linda87<3 Nathalie 5/9<3 Skrevet 15. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 15. august 2007 Takk for fler råd og tips, mye som må prøves. Duphalac måtte jeg slutte med fordi jeg fikk voldsomt vondt i magen av den. Svisker, linfrø bløtlagt i vann og biola er allerede en del av hverdagskosten, men uansett hvor mye jeg har i meg blir jeg litt hard i magen. Takk for svar. Kom med flere råd hvis dere har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå