Mamsen&2Gull Skrevet 15. august 2007 #1 Skrevet 15. august 2007 Fortalte henne om min jobbsituasjon. (jobber på småbarnsavdeling i bhg) Jeg fortalte henne som det er at jeg er sliten hver kveld etter mye løfting, sitte på huk osv. Å at jeg ikke forstod at de plasserte meg der. Hun skrev med en gang et brev der det sto at jeg burde omplasseres osv til en avdeling med større barn.. Leverte det til min arbeidsgiver, og fikk ikke akkurat det responsen jeg ville ha. Der fikk jeg bla høre at dette var upassende, at hun måtte gjøre om på mye pga at min veileder er på småbarnsavd, dessuten var min stillingsprosent på den avd, og det ble mye rot med turnus. Her snakker vi om å tilrettelegge for gravide, noe som arbeidsgiveren er pliktig til å gjøre.. Kom kanskje litt uklart fram her, men hun ble ihvertfall skikkelig sur og ekkel... Mente at jeg kunne jo jobbe der, var jo mange gravid som hadde gjort det føre meg, uten å måtte bli omplassert!! Nei, dere får bare spør om dere lurer på noe:)
dolly29 Skrevet 15. august 2007 #2 Skrevet 15. august 2007 Det der var dårlig!! Synes det er litt rart, med tanke på at styrer er en dame går jeg ut ifra?? Viss de ikke kan bytte om og du får gå på stor avd. så er det vel bare å få sykemelding da... Men hvorfor skulle de ikke være mulig å bytte plass?? Jeg jobber selv på småbarnsavd. og vet at jobben kommer til å gjøre alt for å tilrettelegge for at ALLE skal kunne være i jobb. Enten det har med graviditet eller alderdom å gjøre. Og alle gravide opplever graviditeten ulikt og dermed så må ikke alle greies under en kam. Ble visst litt rotete dette her også, men kjenner jeg blir så irritert på vanskelige sjefer.
line_n & sara Skrevet 15. august 2007 #3 Skrevet 15. august 2007 si ifra til jobben din at alternativet blir at du sykmelder deg!
marianne ogiselin Skrevet 15. august 2007 #4 Skrevet 15. august 2007 men vis de skal være så vrange, så kan du bare gå til legen å si hvordan det er så blir du sykemeldt å da kan de takke seg selv for at de ikke la det bedre tiltette for deg!
Mamsen&2Gull Skrevet 15. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 15. august 2007 Styreren er ei dame ja, uten noen slags følehorn tydeligvis....
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 15. august 2007 #6 Skrevet 15. august 2007 Greier ikke de å tilrettelegge for deg, så har du rett til svangerskapspenger.
Gjest Skrevet 15. august 2007 #7 Skrevet 15. august 2007 Jeg er ikke helt enig med de som sier at du da skal si til arbeidsgiver at da kan du bare gå og sykemelde deg... Dette er ikke akkurat noen måte å løse en konflikt på.... Jeg ville heller bedt om et nytt møte med abeidsgiveren. Da ville jeg nevnt at du beklager at dette skaper omrokkeringer på arbeidsplassen, og at dette ikke var for å skape et problem. Videre at du har stor forståelse for at dette ekstra jobb for arbeidsgiver, men håper at dere finner en løsning som kan fungere for alle. Spørr om det er mulig å tilrettelegge oppgavene på småbarnsavdelingen, slik at du unngår de store løftene og bøyingen. (vet at dette er ganske umulig). På denne måten tror jeg at arbeidsgiver kanskje forstår at han/hun har oppført seg litt urimelig. Kanskje du til og med får en beklagelse, for at vedkommende oppførte seg urimelig mot deg? Hvis han/hun fortsetter å oppføre seg urimelig/sur, så ville jeg sagt at du synes det er leit at dette blir tatt så ille opp... Slik at personen forstår at du oppfatter han/hun som urimelig. Verdt et forsøk, mener nå jeg! Lykke til!!! )
Mamma til Wilde Skrevet 15. august 2007 #8 Skrevet 15. august 2007 Ring til arbeidstilsynet, det gjorde jeg... Arbeidsplassen din er lovpålagt å tilrettelegge/omplassere... fikk fart i sakene sjefen min når jeg tok kontakt med de ;-) Gå inn på arbeidstilsynet.no...søk på gravid...
Mamsen&2Gull Skrevet 15. august 2007 Forfatter #9 Skrevet 15. august 2007 Hmmm... Kanskje det ja. Får se hvordan det går først.. men skal si det at jeg ble paff ja...
mamma`n til nurk Skrevet 15. august 2007 #10 Skrevet 15. august 2007 Du kan også ta det opp med tillitsvalgt på jobben, så tar hun det opp med arbeidsgiver. Kan hende sjefen hører på henne siden hun har mest sannsynlig jobbet der lengre og kan ha erfaring med gravide/tilpassing på avdelingene. Dessuten har vel tillitsvalgt plikt til å gjøre det hun kan for å bedre arbeidsmiljøet på jobben, både fysisk og psykisk. Verd å prøve! Håper sjefen din får et snev av sunn fornuft og empati, så ordner det seg nok! Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå