Gå til innhold

Lufter en tanke angående jobb...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er bare i uke 18 men bekkenløsningen er på full fart og jeg plages allerede. Prøver å begrense løfting og sånn på jobben (jobber på småbarnsavd. i barnehage) men det er ikke alltid like lett og når jeg kommer hjem så har jeg ganske vondt og blir stort sett liggende på sofaen en god stund utover ettermiddagen. Det er ikke så ille som forrige gang enda, men jeg regner med at det kommer med økende antall kilo.

Så er tanken min....er det bedre og gå over i mindre stillingsprosent tidligere enn å kanskje bli fult sykmeldt senere i svangerskapet? Altså det jeg lurer på er om det kan være lønnsomt for kroppen å jobbe mindre utover nå og kanskje holde lenger mot permisjonen...

Noen som skjønner hva jeg mener og har en mening/erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje for kroppen men ikke for lommeboken.

Skrevet

Da er det bedre å få en sykemelding på de timene du går ned, ellers kan det gå ut over pengene du får under permisjonen din. Husk at foreldrepengene regnes jo utifra 6 av de 10 siste månedene.

Skrevet

Hei!

Jeg jobber også i barnehage og er også veldig bevisst på arbeidsstillinger. (løfting, bæring)

Har tidligere jobbet med småbarn - men nå jobber jeg med 3-åringene.

Det er jeg veldig glad for. Det er mye lettere fysisk. Tror nok det hadde slitt mer på kroppen å jobbe med de aller yngste.

Har fremdeles sofa-hvile når jeg kommer hjem fra jobb, men er ikke like sliten som før. (Jeg er nå i 20. uke)

Anbefaler deg på det sterkeste å ta en samtale med styrer/enhetsleder for å høre om muligheter for evt å jobbe med eldre barn.

Lykke til!

Klæm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...