Anonym bruker Skrevet 15. august 2007 #1 Skrevet 15. august 2007 han er nå 3 mnd og får kun morsmelk og morsmelserstatning. når kan jeg begynne å gi han grøt?
snartmammapåny Skrevet 15. august 2007 #2 Skrevet 15. august 2007 "grensen" er 4mnd. Altså det er det som er anbefalt. Snakk med HS om å innføre grøt tidligere om du føler behovet er der. Finnes mange grunner itl å begynne med grøt tidligere, men om det ikke er en grunn så ville jeg nok ha ventet til babyen var 4mnd. Jeg begynte når småen var 3,5 mnd fordi han ikke spiste nok og la dermed på seg lite. Fikk ikke i han nok mme.
To fine jinter ;o) Skrevet 15. august 2007 #3 Skrevet 15. august 2007 Du kan gi han grøt fra han er 4 mnd. Men hvis han virker fornøyd anbefaler dem (HS) at man skal vente så lenge som mulig (6 mnd.) Jeg begynte å gi minste jenta mi da hun var 5 mnd nå fordi hun har behov for det på kvelden. Hun begynte å våkne igjen om natta. Men etter at jeg har gitt henne grøt på kvelden i 2-3 uker har hun begynt å sove om natten igjen )
lisje marthemora Skrevet 15. august 2007 #4 Skrevet 15. august 2007 her er hun snart 5 mnd, og vi har ikke hatt behov for å begynne med grøt ennå. Var på helsestasjonen i dag og der sa hs at jeg trengte ikke begynne med fast føde før hun begnner å kansje rote litt på natten, Så her skal jeg prøve og vente litt til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå