PrinsessaPåErta Skrevet 15. august 2007 #1 Skrevet 15. august 2007 har en tendens til å få dårlig samvittighet dersom jeg ikke "underholder" han hele tiden...Vi leker jo masse sammen, synger sanger og greier, men lar han ligge alene en stund når jeg spiser, sjekker mailen min osv. Hva gjør dere?
Ane** Skrevet 15. august 2007 #2 Skrevet 15. august 2007 Ligger hun å "duller" for seg selv i vippestolen så lar jeg henne ligge. Setter den midt på gulvet jeg, så hun hele tiden kan følge med rundt seg, også stopper jeg å skravler litt med hun osv med jevne mellomrom... Men blir henne lei så tar jeg hu selvfølgelig opp. Har invistert i en haug bæredingser, hehe, så da sitter hu klistra på meg istedet..
litjpia77 og lillegull07 Skrevet 15. august 2007 #3 Skrevet 15. august 2007 Det var som om jeg skulle ha skrevet det selv! HUn ligger alene flere gangr daglig, mens jegh gjør sånne småting i huset. men underholder henne mye også! Får også litt dårlig samvittighet, men det tror jeg egentlig er unødvendig... Tror kanskje de har godt av å ligge litt alene. vet ikke om det er tilfelle, men kjedelig å venne de til å måtte bli lekt med hele tiden.
PrinsessaPåErta Skrevet 15. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 15. august 2007 Ja, det er akkurat det. Kjenner meg ikke igje selv jeg, får dårlig samvittighet for hver minste ting....Han blir jo selfølgelig tatt opp dersom han er lei seg, det skal ikke så mye til før han blir tatt opp...Er nok litt rask der. Godt å høre at andre også har det sånn!
lisje marthemora Skrevet 15. august 2007 #5 Skrevet 15. august 2007 det er bare med den første babyen du tenker slik:) Har du flere barn er dei berre nødt til og ligge litt alene, tror de har godt av å ikke bli underholdt hele tiden.Tror kansje de blir litt mer tålmodige.
LINDA*** Skrevet 15. august 2007 #6 Skrevet 15. august 2007 Jeg er litt enig med "lisje marthemora"... (Selv om jeg bare har én unge). For jeg tror man har en tendens til å gjøre alt for å tilfredsstille babyen (les:førstemann), både når det gjelder valg av riktig kremer, servietter, mat, rekkefølge på ditt og datt, smokke-type, bleier og vogner... Og deriblandt "underholdning" for babyen. Jeg er litt sånn 50/50 jeg.. Jeg passer på å kose masse med han, særlig på formiddagen og etter vi evnt har vært på vift. Og på ettermiddagen og kvelden så har han faktisk ikke vondt av å ligge litt aleine, har jeg sagt til meg selv;) Da har han fått masse inntrykk av både meg og omgivelser rundt, så han har godt av å slappe av litt aleine;) Med andre ord: ikke ha dårlig samvittighet!
Mia_I Skrevet 15. august 2007 #7 Skrevet 15. august 2007 Samme her - har henne med meg overalt og duller med henne... men prøver å la henne ligge litt på gulvet under babygymmen alene også, for å venne seg til å klare seg litt sjøl. Praktisk når man skal spise middag, gjøre småting i huset osv. Men når hun har ligget alene en stund blir det kosing og dulling igjen :-)
Diva Muffin Skrevet 15. august 2007 #8 Skrevet 15. august 2007 Hun underholder seg selv masse. Jeg orker ikke å bære rundt på, og underholde henne hele tiden, hun er pent nødt til å stimulere seg selv. Tror jeg bare graver min egen grav hvis jeg duller med henne hele dagen. Hvis hun blir lei tar jeg henne selvfølgelig opp, eller legger meg på gulvet sammen med henne, og hvis jeg skal være i et annet rom enn stua ei stund setter jeg henne i vippestolen sånn at hun kan sitte og se på hva jeg styrer med.
Canari Skrevet 15. august 2007 #9 Skrevet 15. august 2007 Det er ikke lange stundene om gangen jenta mi gidder ligge alene på gulvet uten oppmuntring. Men så lenge hun holder seg sånn høvelig i ro prøver jeg å la henne stye selv, det tror jeg er viktig for utviklingen, både det at hun likgger og hører på stemmen sin, samt prøver å rulle g finne tak i leker og utforske dem. or øvrig er det stor stas å ligge på et lammeskinn (hun sitter ikke ennå og er sånn passe rolig av seg ennå)på bordet når vi spiser, for både voksne og barn. Så får hun være med på måltidene og lære seg at mat er noe positivt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå