Gå til innhold

Er så skuffa over et vennepar av meg og sambo. :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

I desember 06 var jeg og sambo å så på forlovelsesringer.(valgte og utsette pga huskjøp)

Pga jobb så må både jeg og sambo ha helt glatte ringer pga hygiene. Så vi begger ble enige om 5 mm breie helt glatte ringer.

I begynnelsen av juli var jeg og sambo og dette "venneparret" av oss på kafè tur. Så skulle jeg en tur innom gullbutikken. (har bare en gullbutikk her) Når vi kom inn gikk venneparret vårt bort til forlovelsesringene, og pekte på de de skulle ha når de en gang skulle forlove seg. Det var ringer til 20 .000 der dameringer hadde en diamant. De sa de ikke skulle ha no "billiskit".

Siden de uansett sa de ikke skulle ha "billigskit" så tenkte jeg at jeg kunne vise di hvilken vi skulle ha. Pekte da på våre "billigskit" ringer. (som jeg synes er gange fine)

Nei slike skulle ikke de ha, for de var alt for enkel.

På mandagen møtte jeg hun venninna mi. Pluttselig sa hun: vi forlovet oss den 8 august, og vi kjøpte de ringene dere skulle ha.

Jeg ble så mållaus at jeg klarte ikke si noe. Tengte bare fy f... hvordan kunne de. Hadde ikke brydd meg om vi bodde på en stor plass. men vi bor på en plass med max 3500 innbyggere det alle kjenner alle.

Jeg vil IKKE ha samme ringene som de såkaldte "vennene" våre. Er så sint på dem. synes det er så dårli. så nå vet vi ikke hvilke ringer vi skal ha. de har jo ingen andre vi kan bruke. Vi som skulle forlove oss snart :(

Kanskje jeg overreagerer men men:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns du overreagerer mye jeg...

Skrevet

Hadde ikke giddet å bry meg... Mange som har like ringer, det viktigste er jo det de symboliserer mellom deg og din forlovede:)

Skrevet

Jaa....jeg syns egentlig du overreagerer, for "alle" har jo enkle glatte ringer omtrent. Hele verden hadde hermet om man ikke skulle kjøpt like som noen.

Skrevet

Hvorfor er du skuffa på samboeren din?

Må ærlig innrømme at jeg ikke helt ser det store problemet. Er ikke det viktigste at dere eventuelt blir ofrlovet og gift og ikke hva slags ringer dere har? Og hva gjør det om ringene er like? De fleste standard ringer er jo blanke uten mønster, så jeg ser ikke problemet må jeg innrømme. Og jeg er sikker på at du også skjønner at dette går helt fint bare du får hele hendelsen på litt avstand.

Skrevet

ehh.. det er vel å overreagere litt? dere ville jo ikke vært de eneste med glatte ringer? bare i dag på jobb og på banen hjem har jeg sikkert sett 15 personer med glatte ringer!!

Skrevet

Er 100% sikker på at ingen reagerer på at dere har like ringer! Jeg er i hvertfall blind for sånne ting...

Skrevet

synes da folk må få ha de ringene de vil jeg da...

hadde ikke brydd meg i det heletatt...

Skrevet

Tror vel kanskje grunnen til skuffelsen her ligger i at hun viste fram ringene til denne venninden i første omgang som var negative til dem,og såååå braått hadde de valgt de ringene selv, og ''strødde salt'' i såret for HI... var nå slik jeg oppfattet det...

men men... Forstår skuffelsen din ovenfor venneparet, men ikke helt ovenfor samboeren din, hva har han gjort?..hehe..

Slapp av, du blir nok gift likevel skal du se;)

Skrevet

Mener du at dere bor på et så lite sted at gullsmeden kun har et eksemplar av de ringene eller?

Ellers ser jeg ikke problemet.

Lurer litt på hvor gamle(unge) dere er når en sånn filleting får deg til å overreagere sånn?

Skrevet

Tuller dere som lurer på hvorfor hun er skuffet over samboeren eller?

Det var da ikke så vanskelig å forstå at hun var skuffet over et vennepar av DEM, både henne og samboeren.....

Bare for å kverulere?

Skrevet

Hørtes veldig barnslige ut vennene deres. Men siden de absolutt måtte kjøpe de såkalte billigskitringene hadde jeg dratt ett annet sted og kjøpt noen nesten like ringer som dem, bare at de kostet noen kroner mer og påpekt at dere ikke ville ha slikt billigskit som dehar kjøpt. (barnslig det også, men høres passende ut)

Skrevet

du overreagerer kanskje litt nå??

ville ikke brydd meg jeg

Skrevet

synes du overreagerer litt nå ...er vel ikke noe å ta på vei for at de har kjøpt like sodere skal ha?

ville ikke brydd meg jeg da...

Skrevet

Greit nok at "alle" har glatte ringer, ville heller ikke hengt meg så mye opp i akkurat det.

Men måten ting blir gjort på, og ting som har blitt sagt, gjør at alt blir feil.

Hadde også blitt skuffet over mine "venner" hvis de hadde oppført seg slik overfor meg...

Gjør som ei anna foreslo, kjøp noen ringer som er nesten like, men bare litt dyrere.

Barnslig ja? Men av og til er det deilig å være litt barnslig!!!

Skrevet

Jeg skjønner kjempe godt hvorfor du er skuffa over dem, jeg. Når de først drive å skryte om at dem ikke skal ha noe billigshit men ordenlig diamantring og greier, for så å komme og viser deg akkruat den ringen dere har bestemt dere for.

Hvor gamle er disse venneparene av dere? Som hun ene over her sa: veldig barnslig gjort. Dem hadde vel ikke tatt noe hensyn til at akkuart de ringene hadde dere valgt.

Skrevet

Hallo! En glatt ring er jo en glatt ring, helt anonym! Hadde det jo vert en skikkelig spesiell ring, så kunne jeg kanskje skjønt det.. Pris deg lykkelig for alle vennene du har, og ikke la slikt tull skille dere:-/

Skrevet

Tror ikke noen gidde å velge gifteringer ut fra tanken på å irritere andre....

Javel, så ombestemte de seg og valgte ringer som nesten alle vi kjenner har, ganske standard gifteringer.

Er det virkelig verdt å bli så skuffet og "knust"? I det store og det hele betyr detet svært lite. Få litt perspektiv på det, så gjør du deg selv en kjempetjeneste :-)

Skrevet

Synes du overreagerer veeeeeeeeeeeldig! Ville gratulert dem, men spøkefullt sagt at "trodde ikke dere ville ha sånne billig-ringer, jeg!".

Skrevet

Ehh.....vi har et vennepar som har like gifteringer som oss, men det har aldri falt meg inn å synes det er dumt.

Hvorfor mener du det er dumt å ha like ringer? Det er jo ingen som hverken bryr seg eller kommer til å legge merke til det.

Synes du skal snu det positivt å tenke slik at venninna de likte ringene så godt at de også valgte dem. Det må jo vøre noen veldig fine ringer da :-)

Skrevet

Skjønner deg.. hadde også blitt skuffa om venninda mi hadde "tatt" de ringene jeg og kjæresten skulle ha.. Hvertfall om hun først kaller de billiskit... Såh!

Skrevet

Synes du tar helt av for et ikke-problem! De pekte vel på de dyre ringene for å gjøre seg litt viktige eller for å kjekke seg. Du kan uansett ikke bli sur for at de besinner seg og kjøper ringer som de aller fleste har. Selv har jeg en smal signetring i gull som jeg fikk da vi giftet oss. Vi har helt like. For meg er det en slik ring som er giftering og den er enkel og elegant og passer greit sammen med andre ringer og andre smykker. Selv har jeg korte fingre så noen bred eller stor ring var ikke aktuelt.

Ta det helt med ro du,kjøp de ringene dere ønsker,blås i hva andre gjør eller mener og kos deg med samboern!

Skrevet

Har du tenkt at de skal fortelle alle hva ringene kostet da for at dyrere ringer skal ha noen "effekt". *ler*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...