Gå til innhold

Teit lege eg har altså!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde eit innlegg om dette i går at legen ikkje ville sjukemelde meg etter å ikkje ha snakka med meg selv eller sett meg i det heile tatt. ringte i dag og sa at eg måtte nå få utvidet den 50% sjukemld eg hadde som går ut mandag neste uke. og at eg fra tirsdag av stod uten jobb. Men så ringte ho kontordama tilbake og sa at han sjukemldt meg i ein mnd 100% vel og bra det. men så sa ho at etter det var eg friskmeldt siden eg var arbeidsledig, så hadde eg ikkje rett på sjukemld for det eg egentlig skulle ha var tilrettelagt arbeid. Ja,ja jobber no i helsesektoren og syns det var rart så eg gjekk rett bort på nav som ligger 10m i frå der eg jobber berre for å høyre stemmer dette? Nei det stemte ikkje eg hadde like mykje rett på å sjukemld meg selv om eg var arbeidsledig var ein sjuk slik at ein ikkje kunne jobbe så måtte ein sjukemlde seg. Dette styret er til å få hodeverk av.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann :-)

Ville bare fortelle deg at jeg gikk arbeidsledig og fikk dagpenger når jeg ble gravid, ble sykemeldt i uke 8 og kommer til å være det frem til jeg går ut i permisjon.

Jeg får også sykepenger av Nav ( trygdekontoret ) utifra hvor mye jeg fikk i dagpenger.

Du har med andre ord de samme rettigheten uansett om du er i lønnet arbeid eller meldt arbeidsledig.

Lykke til :-)

Skrevet

Jeg har også gått sjukemeldt mens jeg hadde jobb og deretter sjukemeldt når vikariatet mitt gikk ut. NAV sier selv at skal du være sykemeldt så gjelder dette også når du evt sko hatt dagpenger. Mottar du dagpenger så må du jo være forberedt på å stille på en evt jobb. Dessuten blir sykepenger satt ut ifra hva du faktisk har tjent i jobben din, dagpenger utgjør jo mindre. Dagpenger tar utgangspunkt i hva du har tjent de også men de har satser de går etter. Dette må du få ordnet opp i, sykepenger er det gunstigste;) LYkke til

Skrevet

ja, dei på nav sa at eg berre skulle komme opp til dei når eg får sykemld så skulle dei ordne det. har jo fått for ein mnd då. så det er snakk om dei 14 dagene før eg går ut i permisjon. men då er legen slutta så då får me snakka med den nye som begynner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...